'פתרון ללימוד תורה'

ראש הממשלה ונציגי הרבנים נפגשו: 'לשמור על ההנחיות'

נציגי גדולי ישראל, והרה"ר, נועדו עם נתניהו וצמרת משרד הבריאות, במטרה להשיג דעה מחמירה של כל הרבנים, כדי להילחם בנגיף בהתאם להנחיות. רה"מ גילה: התחבורה הציבורית תצומצם (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
נתניהו עם ליצמן (צילום ארכיון: Flash90)

שלושת מזכירי מועצות גדולי וחכמי התורה, יו"ר ועד הישיבות הרבנים הראשיים, הגיעו הערב (ראשון) למשרד ראש הממשלה, לפגישה שנועדה להטמיע בציבור החרדי את הזהירות הנדרשת מפני נגיף הקורונה, בניסיון לשנות את דעתם של חלק מהרבנים בנושא זה.

בסיום הפגישה נמסרה ההודעה העמומה הבאה: "בדיון הוסכם, כי יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות, תוך מציאת פתרונות ללימוד תורה".

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי הוחלט שמזכירי ה'מועצות' יעדכנו את גדולי ישראל בדברי ראש הממשלה, ותוך 48 שעות יקיימו ישיבה נוספת. כמו כן, במפגש, עדכן נתניהו בחומרת המצב, ואף דיבר על כך שככל הנראה התחבורה הציבורית בישראל תדולל.

הדיון התקיים כזכור לבקשת ראש הממשלה נתניהו, העומד מאחורי איסור הלימודים בתלמודי התורה ובישיבות, זאת משום שבציבור הליטאי ובחלק מהציבור החסידי המשיכו לקיים היום לימודים אלו.

ה'מזכירים' עם מנכ"ל משרד הבריאות, מחוץ לחדר ראש הממשלה (ללא קרדיט)

מזכירי ה'מועצות', יעקב ולצר (אגודת ישראל), אברהם רובינשטיין (דגל התורה) ודוד בן שמעון (ש"ס), צפויים לאחר הפגישה להעביר את דבריו של ראש הממשלה לגדולי ישראל.

בפגישה נכחו גם שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וכאמור הרבנים הראשיים לישראל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

יצוין, כי בשטח ממשיכים שוטרי משטרת ישראל לבקר בהיכלי הישיבות ותלמודי התורה, לדרוש את סגירתם באופן מיידי ולאיים בפתיחת תיק פלילי למנהליהם.

במקביל, קצינים בכירים במשטרת ישראל נועדו מוקדם יותר היום עם פוסקי ההלכה הגאון רבי יצחק זילברשטיין והגאון רבי יהודה סילמן, בניסיון להעניק תוקף הלכתי להנחיות הבריאותיות המחמירות.

דעתו של מרן הגר"ח קנייבסקי (ללא קרדיט)

בתוך כך, השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס להוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי להמשיך את הלימודים בעולם התורה, ואמר בראיון לגל"צ: "יש לי כבוד אדיר לרבנים, בוודאי לרב קנייבסקי, ואני בצער גדול על ההחלטה שקיבל. נתניהו ינסה להשפיע על הציבור החרדי לכבד את החלטות משרד הבריאות".

כזכור, אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתום הודעתו על ההגבלות החדשות - ביניהן איסור ההתכנסות של יותר מעשרה בני אדם - כי ייפגש עם רבנים בנושא זה. "אני בא לשמוע אותם, ומקווה שהם ישמעו גם אותי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר