יקימו ממשלת חירום?

"נמסטה": נתניהו וגנץ נפגשו בבית הנשיא

לאחר שיו"ר כחול לבן קיבל 61 ממליצים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, החליט לזמן את נתניהו וגנץ לפגישה בבית הנשיא. כאשר התקווה היא שתקום ממשלת חירום לאומית (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: רועי אברהם מקליט: יוסי כהן, לע"מ)

מתוך מטרה להתגבר על המכשולים ולנסות למצוא דרך להקמת הממשלה, החלה בשעה זו (ראשון) הפגישה בין ראש הממשלה, נשיא המדינה רובי ריבלין ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

כשנתניהו נכנס לבית הנשיא, אמר ריבלין: "כפי הוראת הרמטכ"ל - ליצמן, לא לוחצים ידיים, ולכן ראש הממשלה והנשיא החליפו מרפקים ביניהם והנשיא "הפיג את המתח", כאשר אמר לנתניהו וגנץ ש'ירגישו בבית'.

על פי הודעת הנשיא מוקדם יותר הוא היום, החליט לזמן את נתניהו וגנץ לפגישה, "כדי לבדוק את האופציה של הקמת ממשלה מיידית". בבית הנשיא הוסיפו ואמרו: "כי אם שני הצדדים יגיעו להבנות והסכמות, ויבקשו זאת מהנשיא, תישקל דחייה בהטלת המנדט".

מוקדם יותר היום, נציגי מפלגת העבודה-מרצ המליצו אף הם להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ. לעומתם, עמיתתם לשעבר, יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, לא הגיעה למשכן הנשיא, ואף הודיעה כי לא תתמוך באף אחד מהמועמדים.

יו"ר העבודה עמיר פרץ אמר במהלך הפגישה: "אנחנו עדיין שלוש מפלגות, עוד לא התפצלנו, אבל לכאן הגענו רק שתיים".

עוד קודם המלצת ליברמן, המליצו 54 חברי כנסת על גנץ (כחול לבן, הרשימה המשותפת והעבודה-מרצ) ו-51 על ראש הממשלה בנימין נתניהו (הליכוד, ש"ס וימינה). כעת, יש לגנץ 61 ממליצים.

הרשימה המשותפת הודיעה היום כי היא ממליצה פה אחד על יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכבת הממשלה, כולל חברי בל"ד.

בפעם הקודמת, אחרי הבחירות שנערכו בספטמבר, הרשימה המליצה על גנץ, ללא בל"ד - שכעת כאמור סייעה להשלמת המנדט ה-61 לבני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר