התפשטות ה'קורונה'

היזהרו: אלו המוצרים שלא כדאי לכם לקנות בימים אלה

בסופרים רבים נמכרים מוצרים הפתוחים למדע הציבור, כדוגמת: מאפיים, פיצוחים וממתקים. הסיכון כי חולה 'קורונה' נגע או התעטש עליהם - גדול • כך תזהרו בקניותכם (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Sarah Schuman/ Flash90)

זהירות מונעת אסון: מחסור במוצרי מזון ברשתות השיווק - לא צפוי בעזרת השם, שכן המשק ממשיך לייצר מזון באותה מידה כמו לפני שהחלה התפשטות נגיף הקורונה, אבל עדיין, כדאי שבעקבות הנגיף תשנו מעט את הרגלי הקניות שלכם, כמו גם את המוצרים אותם אתם רוכשים.

רבים רוכשים מוצרים שמונחים פתוחים במשך כל שעות היום, דוגמת לחמים, מאפים, פיצוחים, ממתקים וכדומה. הסיכוי שמוצרים שעמדו פתוחים, הן בשווקים והן ברשתות השונות, זוהמו על ידי חולה 'קורונה', גדולים הרבה יותר במוצר פתוח מאשר מוצר ארוז, שכן המוצרים הפתוחים חשופים לזיהומים שונים והרבה פעמים "זוכים" למגע הלקוחות ש"בודקים" את הסחורה שלאחר מכן אתם תרכשו ותכניסו לפיכם.

בתחילה חשבו כי וירוס הקורונה אינו עובר אלא בתאים חיים, מה שמותיר את המזון מחוץ לתמונה, אך מחקרים נוספים שנערכו לאחר מכן מצאו כי הנגיף שורד במשך ימים ארוכים גם על משטחים שונים, מה שמשנה את פני התמונה בכל היחס למזון שעומד פתוח לאוויר העולם.

במוצרים דוגמת זיתים שנמכרים במקומות רבים במשקל, יש אמנם פחות בעיה בשל הימצאות חומרים חומציים במיוחד בנוזלים, שדוחים בדרך כלל וירוסים וחיידקים, אך עדיין מומלץ בתקופה זו לרכוש את הזיתים כשהם ארוזים בצורה הרמטית או נמכרים על ידי זבן שמקפיד על סגירה של המוצר והוא זה שמטפל בו בלבד כשהוא עטוי כפפות.

ישנם מומחים שטוענים, כי בנוסף כדאי בימים אלו גם לשטוף היטב בסבון ייעודי פירות וירקות ולוותר בינתיים על אלו שאינם נשטפים בצורה טובה כפטריות. אם אין לכם סבון ייעודי, גם מעט סבון כלים יעשה את העבודה. במידה וניתן לקלף את הפרי או הירק זה המצב האידאלי בימי ה'קורונה'.

הלכתם לקניות בסופר? כדאי כמובן להקפיד על כללי הבטיחות ולשמור על מרחק שני מטר משאר הלקוחות ולהתפלל שנגיע לימים רגועים ובריאים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר