הנחיות חדשות

תשלום מזונות ושהות אצל ההורים בצל הקורונה

הרב הראשי הגר"ד לאו שיגר מכתב אל דייני ישראל לשים לב לבקשות בעניין תשלומי מזונות אשר בייחוד בתקופה זו יכולים להיות הרי גורל ואינם סובלים דיחוי • המכתב המלא (אקטואלי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עם כניסת תקנות החירום והחלתן גם על בתי הדין בשעות הקרובות, פנה נשיא בית הדין, הרב הראשי הגר"ד לאו לכלל דייני ישראל וביקש מהם לשים לב בעת הזו לתת מענה בענייני שהות ילדים וכן כאשר אחד ההורים נדרש להימצא בבידוד.

כמו כן ביקש מהם לשים לב לבקשות בעניין תשלומי מזונות אשר בייחוד בתקופה זו יכולים להיות הרי גורל ואינם סובלים דיחוי.

בפתח מכתבו כתב הרב לאו, "בימים אלו אנו נמצאים במצב של התמודדות בנגיף הקורונה. זהו מצב לא פשוט המשפיע רבות על שגרת החיים".

"דייני ישראל עושים את המיטב כדי ליתן מענה ראוי למי שמתדפק על דלתות בתי הדין, אך בעת הזאת כשההתמודדות הכללית משפיעה ביתר שאת על באי בתי הדין הנמצאים ממילא בהתמודדות אישית משלהם, נדרשת רגישות נוספת של דייני ישראל בטיפול בתיקי בתי הדין".

הרב הוסיף, "ככל שחלים על בתי הדין ה"תקנות לשעת חרום" אזי הרי יתקיימו בבתי הדין רק דיונים בנושאים דחופים שלא ניתן לדחותם".

"ולכן אבקש מדייני ישראל לשים לב לבקשות הנוגעות להסדרי שהות של ילדים אצל הוריהם, בוודאי כשהילדים אינם שוהים במוסדות הלימוד, ויש ליתן את הדעת למקרים שאחד ההורים נצרך לשהות בבידוד עפ"י הנחיות משרד הבריאות".

"כמו כן, יש לקחת בחשבון בחיובי תשלומי מזונות והחלטות כלכליות אחרות, את ההשפעות על המשק ועל העובדים הנגרמים מהמצב הקיים".

לסיום כתב, "אחתום בתפילה "מחרב ומשבי ומדבר ומגפה ומכל צרה ויגון הצילנו כי לך קיוינו... ראה בצרותינו ושמע קול תפילתנו, כי אתה שומע תפילה". נייחל שאת חג החירות הקרב ובא נחגוג בשמחה, בטוב לבב וברוב עם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר