פרסום ראשון

משטרת ישראל דורשת לסגור את 'חברון' ופוניבז', בעקבות הנחיות הבריאות

בעקבות ההגבלות שנועדו למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, הגיעו שוטרים לישיבת חברון ודרשו את סגירתה; בעקבות כך הופנו הבחורים ללמוד בחדריהם (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
השוטרים, מחוץ לפוניבז' (באדיבות המצלם, לא קרדיט)

שוטרים הגיעו לפני שעה קלה (שני) לשיבת פוניבז', היום (שני), כשבפיהם דרישה ברורה: לסגור את הישיבה, בשל הגבלות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

מוקדם יותר הגיעו נציגי משטרת ישראל לישיבת חברון שבשכונת גבעת מרדכי בירושלים, לאותה מטרה.

תחילה ביקשו השוטרים לשוחח עם הנהלת הישיבה. לאחר שבקשתם התמלאה, הם נכנסו להיכל הישיבה וגילו כי הוא ריק, זאת משום שתפילת מנחה הסתיימה בדיוק דקות ספורות קודם לכן, והבחורים יצאו לארוחת הצהרים.

ההנחיות, כפי שנמסרו השבוע (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג)

ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שצפוי לקבוע את המשך סדרי הישיבה, לאור דרישת המשטרה, הוא הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין, מראשי הישיבה.

יצוין, כי השוטרים לא דרשו סגירה מיידית ולא איימו לפנות בכוח, אלא הבהירו כי קיום הלימודים בשלב זה איננו חוקי.

מיד עם לכתם של השוטרים נתלו בישיבה מודעות, עם הוראה ללמוד מכאן ועד להודעה חדשה בחדרי הפנימייה - עד עשר בחורים בכל חדר, כפי שהנחה משרד הבריאות.

החשש כעת בישיבה, הוא שגם המתווה הזה לא יהיה מקובל על הרשויות, והם יידרשו לסגור את הפנימייה.

הגר''ב, בהודעתו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
הגר"ב, בהודעתו (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)
הגדלה

בתוך כך, הגאון רבי ברוך סולובייציק הודיע בצהרים בישיבתו, 'תורת זאב' - "לא בלב קל" כדבריו - על סגירתה, בשל הוראות משרד הבריאות.

אמש ישבו קציני המשטרה עם מנהל הישיבה הרב שלמה קרלנשטיין, שמנהל במקביל גם את ישיבת חברון, והבהירו לו את הכללים שיצאו ממשרד הבריאות.

דבריו של ראש ישיבת תורת זאב

לאחר מכן נכנס המנהל לרב סולובייציק, ובמעמד זה החליט ראש הישיבה על סגירת הישיבה. הבחורים קיבלו הוראה לפנות את הפנימיות עד השעה 15:00 בצהרים, וכך אכן נעשה.

יצוין, כי הישיבה הקימה קמפוס רחב ידיים בעיר בית שמש, בשכונת רמה ג', לשם היא הייתה צפויה לעבור ב'זמן קיץ'. בינתיים, מעמד חנוכת הבית, שתוכנן לחודש ניסן - בוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר