יותר מ-10 עובדים

יהיו מצות לפסח? מאפייה בדרום כבר נסגרה

מאפייה בדרום הארץ נסגרה, בעקבות הוראות משרד הבריאות שאסור לעבוד יותר מעשרה איש במקום אחד. בעלי המאפיות באחרים חוששים שצו הסגירה יגיע גם אליהם - בקרוב (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי גרין)

חשש במאפיות מצות היד בארץ בעקבות התקנות של משרד הבריאות לצמצום המשק, מאפייה ידועה מאוד במושב חרדי בדרום הארץ הודיעה היום לעובדים על סגירה.

החשש הוא אמיתי - משום שאפיית כמות מספקת של מצות יד מצריכה יותר מעשרה עובדים העובדים בחדר אחד, בנוסף העבודה עם כפפות לא אפשרית מול תנור אש רותח, ופקחים של משרד הבריאות מגיעים ומבצעים בדיקות מדוקדקות.

אחד המנהלים של המאפייה שנסגרה אומר ל'כיכר השבת': "גם במאפיות הקטנות ביותר במאה שערים או בבני ברק, יש צורך ביותר מעשרה עובדים בו זמנית".

אפיית מצות השנה, בבני ברק (מוטי גרין)

"רק השלבים הפארנעמער (המערבב י"כ), הפינער (לש י"כ), הטייגלעך (חותך בצק לחתיכות י"כ), הוועלגערן (עובד המערוך י"כ), הגומר (מכין ומדקק י"כ), הרעדלערים (מחוררים י"כ), עד השיבער (האופה י"כ) והאריזה, זה כבר עשרה עובדים בחלל אחד, אי אפשר להעביר מצות לחדר אחר הכל נעשה מיד במקום. לכן לעמוד בתנאים זה בלתי אפשרי" הוא אומר בכאב.

מנגד בעל מאפיית מצות חבורה בית שמש אומר ל'כיכר השבת': "בנתיים עומדים בכללים בהצלחה, ואין חשש לשינויים. הלחץ הוא בעיקר מצד הציבור שנלחץ ומקדים לאפות ולרכוש מצות מחשש שלא ישאר לנו מצות או לא נוכל לאפות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר