במהלך הלילה

הממשלה אישרה שימוש באיכון סלולרי כנגד חולי ה'קורונה'

למרות הביקורת, הממשלה אישרה הלילה את התקנות לשעת חירום שיאפשרו לשב"כ לבצע מעקב אחר המסלול של חולי הקורונה • נתניהו: חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות הביקורת, הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את התקנות לשעת חירום שיאפשרו לשב"כ לבצע מעקב אחר המסלול של חולי הקורונה. ההחלטה אושרה ללא פיקוח של הכנסת, מה שעורר ביקורת קשה כנגד התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אמש התייחס נתניהו להחלטה הצפויה ואמר: "התקנות שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור על ידי כך את התפשטות הנגיף. אנחנו דנו אתמול בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה.

"אני וכל השרים ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב אנחנו נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום".

רה"מ הדגיש: "ישראל היא דמוקרטיה, אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל ואנחנו עושים זאת".

יצוין כי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת הייתה אמורה לדון אתמול בבקשה, אך לבסוף היא פוזרה בשל השבעת הכנסת החדשה, ונתניהו החליט להעביר את ההחלטה בישיבת הממשלה, ללא פיקוח של הכנסת.

במסגרת התוכנית שאושרה, השב"כ יעקוב אחרי מסלול חולי הקורונה בכדי לאתר את כל האזרחים שהגיעו למגע עם החולים, ובין היתר השב"כ ידווח ישירות לאלו שנחשפו לחולי הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר