התפשטות ה'קורונה'

ישיבת 'קול יעקב' נסגרה; החזרה - תלויה במבחן

הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', הודיע לתלמידיו כי הישיבה נסגרת בגלל הקורונה והתנה את חזרת התלמידים בזמן קיץ, במבחן עיוני על החומר שיילמדו. האזינו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', הודיע לתלמידיו כי הישיבה נסגרת לאור נגיף הקורונה ההולך ומתפשט. "אנחנו נפרדים בצער", אמר והתנה את חזרת התלמידים בזמן קיץ, במבחן עיוני על החומר שיילמד בימים הקרובים.

"אנחנו בשעה של חרון אף על עולם התורה", פתח ראש הישיבה את דבריו, "במכתב של ר' חיים ור' גרשון כתבו שצריכים להיזהר בהנחיות של משרד הבריאות, אחת ההנחיות שלא יהיו 10 במקום אחד".

"יש עניין של סכנא חמירתא מאיסורא", המשיך הרב עדס, "באסיפת רבנים הוחלט בפה אחד גמור - אין לנו ברירה ואין אפשרות להמשיך את הישיבה. היות וזו גזירה על הציבור, כל בחור צריך לקחת אחריות על התורה".

הרב עדס הציב אולטימטום בפני תלמידיו: "קבענו כלל - פרק חזקת הבתים מתחילתו עד סופו תהיה בחינה. מי שבר"ח אייר שנפגש איתי ולא יוכל להיבחן, לא יוכל להיכנס לישיבה עד שיעמוד בבחינה. עד ר"ח ניסן צריכים למלא סדרים מלאים בבית, מר"ח ניסן צריכים לעזור בבתים".

ראש הישיבה המשיך ואמר כי "הגזירה הנוראה הזאת, לא צריך להיות כ"כ חכם להבין שגוזרים עלינו את זה. יש בחורים שדבוקים בישיבה, הלב שלהם יוצא לעזוב את הישיבה. אבל מה אפשר לעשות. מיד אחרי מעריב תנקו את החדרים, תבדקו את החמץ. הדברים הרבה יותר חמורים ממה שאנחנו יודעים".

"נתניהו רוצה להודיע הודעה, בכל אופן אנחנו נפרדים בצער. בתפילה להשם שהחיזוקים יעשו רושם בשמים, גם אם שואלים אותנו הפחד שלנו היה שישיבות אחרות ילמדו מאיתנו, קול יעקב קבעו שהלימודים נמשכים כסדר עד ר"ח ניסן ותהיינה בחינות שיהוו תנאי ככניסה לחזרה לישיבה", אמר הרב עדס.

ראש הישיבה חתם את דבריו ואמר כי "מובטח ליבי בבחורים שלנו. לא לשכוח שה' יתברך עושה את זה. מאז השואה לא היה דבר כזה, כולם משתעשעים שזה לקראת המשיח, לא זה המטרה. הרב שך אמר לאברך שאשתו הייתה חולה לעשות חיזוק שיחזיק מעמד. בחורים צריכים לקבוע כלל להתפלל באותו מניין בבוקר, ללמוד שני סדרים ובלילה לעזור להורים. אבל עיקר העיקרים להיות שקועים בלימוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר