לנוכח הגשמים

בשורות טובות: מפלס הכנרת ממשיך לטפס

למרות שאנו לקראת סיומו של החורף, מפלס הכנרת ממשיך לטפס בימים אלו בשל הגשמים. ביממה האחרונה עלה המפלס בשני סנטימטר. גם האקוויפרים מראים התאוששות (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי גרין)

מפלס הכנרת ממשיך לספק לנו בשורות טובות ומשמחות. הבוקר (רביעי) נמדד המפלס על ידי אנשי רשות המים ועמד על 209.44- מטרים, עליה של 2 ס"מ מאתמול. כעת, חסרים לכנרת מלאה - 0.64 מטר.

ברשות המים הבהירו אתמול כי למרות העליות הנאות והגשמים שצפויים בימים הקרובים, ללא אירוע גשם חריג - סכר דגניה לא צפוי להיפתח.

מנהל רשות המים, גיורא שחם, אמר כי "השנתיים האחרונות היו שנים טובות, אך צפויות לאזורנו מחזורים שחונים ואנחנו חייבים להיערך להם".

עליית מפלס הכנרת הביאה גם לשיפור בריכוזי מליחות המים, ריכוז שעמד רק לפני כשנה וארבעה חודשים על 325 מגכ״ל וכיום, בשל כניסות המים ועליית המפלס ריכוז המליחות ירד ל-273 מגכ"ל.

אצות הפרידיניום (האצות הטובות של הכנרת) התרבו וכפועל יוצא: אצות המיקרוציסטיס (הכחוליות, הפחות טובות הפוגעות באיכות המים) התמעטו.

בראייה קדימה ובהתחשב בכמויות הגשמים הממוצעות הצפויות בחודשי מרץ ואפריל, מפלס הכנרת צפוי להגיע לכדי כ-20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון, והסכר כאמור לא ייפתח. ברשות המים מזכירים כי בשנת 2004 מפלס הכנרת הגיע ל-8 ס"מ מתחת לקו האדום העליון והסכר לא נפתח.

הבשורות משמחות לא רק כלפי מפלס הכנרת, הגשמים הרבים שירדו עד כה היטיבו גם עם אקוויפר החוף ואקוויפר ההר - המראים סימני התאוששות ושיקום לאחר רצף חמשת השנים השחונות - אם כי באזור הדרום ישנם הרבה מקומות בהם מפלסי המים נמצאים עדיין מתחת לקווים אדומים.

גם באזור המרכז, בדגש על אזור תל-אביב, מפלסי מי התהום נמוכים, בעיקר בשל השפלת המפלסים הנובעת מהפיתוח, הבניה והרכבת התחתית.

"משק המים ממשיך במדיניות שיקום מקורות המים הטבעיים וייצוב הניהול המשולב של כלל מקורות המים תוך מתן מענה ראוי לכלל השימושים והצרכנים ומתוך ראייה ברת קיימא ולשם כך מואצים גם תוכניות הפיתוח", אומרים ברשות המים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר