בגלל הקורונה

מחאה נגד יולי אדלשטיין נעצרה בכביש 1; עצורים בהפגנה ליד הכנסת

קבוצת מפגינים שיצאו במחאה נגד מה שהם מכנים כ"סופה של הדמוקרטיה בישראל" בשל צעדיו של יו"ר הכנסת, נעצרו על ידי המשטרה בשל אי שמירת הגבלות הקורונה (אקטואלי)

עצירת השיירה בכביש 1 (צילום מסך: נתיבי ישראל. צילומים: מארגני המחאה)

קבוצת מפגינים יצאו היום (חמישי) לעבר משכן הכנסת "במחאה על הניסיונות לחיסול הדמוקרטיה הישראלית", כטענתם, בשל המעדים בהם נקט יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

בדרכם לירושלים, נעצרה שיירת הרכבים באמצע כביש 1. בהמשך, כאשר החלו להפגין מול משכן הכנסת, נעצרו כמה מהם בשל הגבלות משרד הבריאות על התקהלויות בשל התפרצות נגיף הקורונה.

מארגני המחאה מסרו: "התחלנו היום אירוע שיימשך בשבועות הקרובים עד להחזרת הדמוקרטיה הישראלית למסלולה. סגירת בתי המשפט, התבצרותו של יו"ר הכנסת בתפקידו, שיתוק ועדות הכנסת ותחילת הליכי הריגול נגד האזרחים ללא פיקוח הם כבר לא סימני אזהרה, זהו ניסיון חיסול של הדמוקרטיה הישראלית. ניסיונות החיסול של הדמוקרטיה לא יצלחו, מדינת ישראל שייכת לאזרחיה לא לדיקטטור בהתהוות".

מדוברות המשטרה נמסר כי "גם בשעת חירום לאומית זו, משטרת ישראל מאפשרת ותמשיך לאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה ובכלל זה, לפעול במגבלות החוק ותקנות צו בריאות העם של משרד הבריאות".

עוד הבהירו במשטרה כי הפעולות בשטח בוצעו "בעקבות מחאה שלא תואמה עם המשטרה שכללה נסיעה לא חוקית של מאות כלי רכב על כביש ראשי במהירות איטית במיוחד ותוך הפרעה לתנועה (רכבים שמפעילים אורות חירום בכביש מהיר תוך נסיעה איטית ובכך מהווים סכנה למשתמשי הדרך)".

"חשוב להדגיש כי ההפרעה לתנועה החלה עוד כששיירת כלי הרכב החלה את דרכה מכביש שש ועד הגיעה לכביש אחד. בהתאם, המשטרה ביצעה פעילות אכיפה במקום ורשמה דו"חות תנועה בגין הפרעה לתנועה. לראיה, עם סיום פעילות האכיפה והפסקת העבירה שוחררו הרכבים לדרכם".

"עם הגעת המוחים (200 לערך) לאזור הכנסת, הם המשיכו להפר את צו משרד הבריאות (התקהלות של מעל 10 אנשים) שוטרים במקום פועלים לאכוף את הצו כנדרש".

יו"ר הכנסת עצמו אמר הבוקר: "עוד מהשבוע שעבר החל גל שמועות זדוניות שבהן נטען שלא נפתח את הכנסת. הכנסת נפתחה בזמן תוך התאמות שעשינו לפי הוראות משרד הבריאות. אף גוף ממשלתי לא יכול לתת הנחיות לכנסת הריבונית, אבל קיבלנו על עצמנו את ההנחיות ואנו פועלים לפיהן. אם השכל הישר יעבוד - נוכל לעשות פיקוח נאות על עבודת הממשלה בעת הזו".

"המשימה הראשונה שלנו בעת הזו היא להקים ועדה מסדרת, וחוץ וביטחון וכספים על מנת לפקח. מרגע כינונה של הכנסת אני יושב עם כל ראשי הסיעות ומנסה להגיע להסכמות. במשך 22 כנסות הוועדות קמו בהסכמה. בשבוע הבא אביא זאת להכרעת המליאה. מהיום הזה אנחנו בישראל עוברים לשיטה האמריקנית - המנצח לוקח את הכול".

אדלשטיין תקף את מבקריו: "כל מה שעשיתי ביומיים האחרונים זה לדבר עם נציגי הסיעות. אמרתי 'תנסו להקים ועדות מצומצמות. אני לא מתכוון לסכן לא את הח"כים וגם לא את 700 העובדים שאני אחראי עליהם באופן ישיר'. לא קיבלו את בקשתי, ונמצאו אמצעים טכנולוגיים לקיום הדיונים".

"אמרתי, 'אם אתם לא מצליחים להסתדר - אנחנו חייבים פיקוח'. הצעתי 'שביתת נשק' לשבוע. אתמול ועדת החוץ והביטחון יכולה הייתה לפקח על נושא איכון הטלפונים הסלולריים, הכספים הייתה יכולה לשבת עם האוצר ולעשות את ההתאמות התקציביות הנדרשות כדי לסייע למשק בעת הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר