המשפחות זועמות

רק 18 חודשי מאסר לאביו של המחבל מברקן

בית המשפט הצבאי גזר 18 חודשים מאסר על אביו של המחבל מברקן. אמו שוחררה אתמול ממאסר • האבא של קים הי"ד דורש ערעור: "התקיימה הצגה ולא משפט צדק" (בארץ)

תמונת אילוסטרציה (צילום: Roy Alima/Flash90)

בית המשפט הצבאי בשומרון הטיל אתמול (חמישי) 18 חודשי מאסר על וליד סלימן נעאלוה, אביו של המחבל אשרף נעאלוה אשר ביצע את הפיגוע הקשה באזור התעשייה ברקן לפני כשנה וחצי, בו נרצחו קים יחזקאל-לבנגרוד וזיו חג'בי הי"ד.

אביו של המחבל הורשע באי מניעת עבירה בכך שידע שבנו מחזיק בנשק אך לא מנע זאת ממנו, נשק שלאחר מכן ביצע בו בנו את הפיגוע הקשה. מלבד 18 חודשי מאסר, הטיל בימ"ש על וליד גם מאסר על תנאי וקנס של 3000 ש"ח.

בתוך כך, אמו של המחבל שוחררה אתמול ממאסר, לאחר שסיימה לרצות את עונשה בגין אי מניעת הפיגוע. האם שוחררה לאחר שנוקו ממאסרה ימי שחרור מנהלי ועונשה קוצר.

גם האב צפוי להשתחרר בימים הקרובים וזאת לאחר שהוא צפוי גם לקבל שחרור מנהלי ולסיים לרצות את המאסר שנגזר עליו.

את המשפחות מלווה עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המסייע להם במיצוי זכויותיהם כנפגעי עבירה.

משפחות הנרצחים הגיבו באופן קשה לגזר הדין ולשחרורה של אם המחבל ממאסר. רפי יחזקאל לבנגרוד, אביה של קים תקף: "בית המשפט מתעלם מעובדות. טוענים שיש מידע שלא מגישים לשופט בכדי לא לשרוף אנשי מודיעין, את קים הוציאו להורג".

"השופט מתעלם מכך שעו"ד מירב חורי המחבלת בעצמה מייצגת את שלושת הנאשמים וכך גורמת לשיבוש מהלכי משפט לשיבוש האמת בית המשפט קובע שהאמא היא לא דוברת אמת גם העו"ד שלהם לא דוברת אמת ומתאמת עמדות לה הוא מאמין????".

האב השכול הוסיף: "אני דורש ערעור. התקיימה הצגה ולא משפט צדק ולכן אני דורש שעוד שופט ידון במשפט המצחיק הזה אני לא מתכוון לוותר, מי שרצח את קים ישלם את מלוא המחיר".

איריס חג'בי הוסיפה, "אני ממש כועסת ורותחת על כך שלא קיבלו את הערעור שלנו לגבי המשפט של האמא מבחינתי היא הייתה שותפה מלאה לרצח והייתה צריכה לקבל כמה שנים בכלא. אין הרתעה לפיגועים אין הרתעה למשפחות של המחבלים. בית המשפט הצבאי לא שופט לצדק שלנו אלא דואגים לזכויות המחבלים ומשפחותיהם".

(צילום: דובר צה"ל)

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע למשפחות הנפגעים מסר: "אתמול יצאו לביתם הורי המחבל הנתעב שרצח את קים לבנגרוד הי"ד וזיו חג'בי הי"ד בברקן. שני ההורים יכלו למנוע את הפיגוע ואף הורשעו - האמא באי מניעת הפיגוע והאבא ובאי מניעת החזקת נשק של הבן שלו. לצערנו על אף כך שעונשם הוחמר ביחס למה שעד היום היו מקבלים מעטפת הטרור אין בהחמרה זו די".

"הורי המחבל ישוחררו לביתם וימשיכו את חייהם בבית החדש שבנו להם ארגוני הטרור תוך גאווה רצחנית בבנם השהיד ימ"ש ומשפחות הנרצחים נשארים ללא ילדיהם, ללא אביהם או אמם וללא בן זוגם או בת זוגם. אנחנו אזרחי ישראל נשארים עם האיום התמידי של הטרור הערבי שלא יודע שובע. הגיע הזמן לכללי משחק חדשים במלחמה נגד הטרור".

עורך הדין הוסיף, "הרתעה מלאה כלפי משפחת הטרור של הריסת ביתם החרמת הקרקע שלהם לטובת המדינה, וסילוקם מהאזור. אם מתברר שלמשפחה היה מידע על כוונת בן משפחתם לפגוע בביטחון ישראל יש להכניס את המשפחה לכלא שנים רבות ולא להסתפק בשנה וחצי וכדומה. אין די בצעדים שנעשו כדי כדי למנוע את הפיגוע הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר