משבר הקורונה

8,050 מובטלים חדשים - תוך 12 שעות בלבד

משבר הקורונה ממשיך לפגוע במשק הישראלי; למעלה מחצי מליון דורשי עבודה חדשים נרשמו בשבוע האחרון בלשכת התעסוקה והחשש הוא כי המספר יגדל בימים הקרובים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משבר נגיף ה'קורונה' משפיע בצורה חדה על מספר המובטלים בישראל. שירות התעסוקה דיווח הבוקר (ראשון) כי מאתמול בצאת השבת ועד היום ב-6:00 בבוקר נרשמו עוד 8,050 מובטלים לאתר האינטרנט של השירות, כך שבמצטבר ישנם 511,965 מצטרפים חדשים למעגל האבטלה החל מתחילת חודש מרץ.

במוצאי שבת נחצה לראשונה רף חצי המיליון המובטלים. לפיכך, שיעור האבטלה בישראל זינק פי 4 ל-16.5. לפני פרוץ המשבר, רובם עובדים שיצאו לחופשת ללא תשלום (חל"ת) בעקבות הפגיעה במשק בשל נגיף הקורונה.

מה הזכויות שלכם בימי ה'קורונה'? הסמנכ"ל מסביר (צילום: כיכר השבת)

עם זאת, בסוף השבוע נרשמה האטה גדולה בקצב הרשמת המובטלים החדשים מה שאולי מלמד שהמשק בינתיים מתחיל להתייצב לאחר הגל הראשון בו איבדו אנשי התיירות וההסעדה את פרנסתם. ברשות התעסוקה ציינו כי הלילה קצב ההרשמה עמד על כ-700 לשעה. זו הפעם הראשונה שמספר המובטלים לשעה ירד מאלף מאז שדרג שירות התעסוקה את יכולות האתר שלו באמצע השבוע שעבר לאחר שקרס מעומס הפניות.

החשש הוא שהחמרת צעדי הסגר תביא לגל נוסף של מובטלים ולפגיעה נוספת בכלכלה הישראלית שנמצאת בעיצומו של משבר קשה.

לפי הנתונים של רשות התעסוקה, כ-90% מהנרשמים הוצאו לחופשה ללא תשלום. לשם ההשוואה, בפברואר נרשמו 25,576 דורשי עבודה חדשים ובינואר 23,173.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר