שניכם עובדים עכשיו מהבית? כך תשמרו על שפיות

זו עת מפחידה ולא וודאית והדברים יכולים לצאת משליטה, במיוחד כשאתם מסתגלים לשגרה היומית החדשה שלכם של עבודה מהבית וגם זה לזו. הנה מה שכדאי לעשות כדי לשמור על שלום בית (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התפשטות נגיף הקורונה אילצה רבים מאיתנו לעבוד מהבית, בזוג. עד כה עבר שבוע וכל ה"ביחד" הזה גורם להרבה מתחים. הוא מאוד קולני כשהוא עובד ואילו אתן מעדיפות את השקט שלכן. אז כיצד שומרים שכל אחד יזכה לספייס שלו הוא זקוק, כאשר מסתופפים תחת אותה קורת גג יחדיו, ללא הפסקה? ובכלל, איך לא מאבדים את הדעת?

ג'נה בירץ', יועצת זוגית, עונה: "זו עת מפחידה ולא וודאית והדברים יכולים לצאת משליטה, במיוחד כשאתם והפרטנר שלכם מסתגלים לא רק לשגרה היומית החדשה שלכם של עבודה מהבית, אלא גם זה לזו. הייתי רוצה לחשוב שהמצב הזה יכול לחזק את הקשר של זוגות רבים אם הם ינהלו את הנסיבות והקרבה הפיזית שלהם בדרכים חיוביות. הנה מה שאני הולכת להציע לכם לעשות כדי להישאר שפויים בשבועות או בחודשים הקרובים":

אל תפנימו; דברו

אם הפרטנר שלכם עושה משהו שמפריע לפרודוקטיביות שלכם, פשוט אמרו לו זאת ברגע שזה קורה, במקום לנשוך את הלשון, לכעוס יותר ולהתרחק ממנו. אמרו, "יצחק, אתה חושב שתוכל לעבד את הדברים בראש שלך או על נייר? אני לא יכולה לסיים את העבודה שלי כשאתה מדבר כל הזמן".

אם תאמרו זאת ברוגע ובישירות, סביר יותר להניח שהוא יענה לבקשתכם מאשר אם תבטאו זאת ברוגז או בעיקום פרצופים. אתם רוצים להתמודד עם הבעיה, לא לטלטל את הסירה.

הגדירו אזורי עבודה נפרדים, לפחות בחלק מהזמן

בכל מערכת יחסים, עצמאות מסוימת טובה לנפש, לפני העבודה או לאחריה. אם יש לכם את היכולת לעשות זאת, אל תשבו באותו חלל מדי יום. לפחות במשך מספר ימים, עבדו בחדרים שונים, כך ששניכם תהיו בשיא היעילות שלכם. אם אינכם יכולים לעשות זאת כי דירתכם קטנת מימדים - הקצו שתי פינות לעבודה והשתמשו באוזניות כדי להישאר במרחב האישי שלכם.

עבודה משותפת עם חברים או בן / בת זוג יכולה להיות כמו התכתבות בקבוצת וואטסאפ עם חברים או בני משפחה. כיף בהתחלה, אך מטריד בהמשך. נסו להתרחק האחד מהשני בכדי להימנע מלהרגיז זה את זו ולשמור על תפוקת עבודה גבוהה.

תכננו ערבים זוגיים

לא לעתים קרובות אנו זוכים להישאר בבית עם הנשמה התאומה שלנו, עם אפס לחץ לצאת לעולם ולפגוש אנשים על בסיס מקצועי או חברתי. במובנים רבים זה ממש משחרר. השתמשו בסיטואציה זו כהזדמנות להתעדכן ולחזק את שלום הבית.

אם יש לכם ילדים, הפעילו עבורם קלטת מרתקת או פתחו להם את משחק הלוח ההוא שהם אוהבים במיוחד ושבו עם השותף שלכם בצוותא. בשלו ארוחת ערב והתפנקו בכוס יין.

השתמשו בזמן זה לפיתוח הקרבה ביניכם שלא הייתם משיגים אחרת. דברו על החרדות שלכם בקשר לעבודה, לפרנסה, להורים מזדקנים, לילדים, מה שלא יהיה. השתמשו בערבים השקטים, לאחר שהקטנים נרדמו, לעשות בדיוק את זה - להתחבר - ואז לחזור לעבודה בבוקר בידיעה שהשותף לחיים שלכם מקבל את זה, תומך בכם ואכפת לו מכם. כרגע, זה יכול לעזור לכם לעבור את התקופה המאתגרת שבה אנו מצויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר