טור חובה

שאננות חרדית להרג וטבח // ב. שגב

צפיתי במאות צעירים שבאו לטעון נשק ביולוגי(!), למלא מחסניות על אף שאינם חיילים בשירות חס וחלילה. בשובם הביתה הם הסתכנו בפליטת כדור ישיר באח הקטן, בהוריהם או ברעיה שלהם (דעות)

ב. שגב | כיכר השבת |
ההלוויה בבני ברק (צילום: מוטי גרין)

אם הייתה בעיה בשמיעה, בהבנה, בהסברה, בשפה, ואולי בעיה של תיווך קשה. הייתי מסכימה שצריך לטפל בבעיה ואחר כך לבוא בטענות למי שלא הפנים... אבל למעלה מ-90% מהאוכלוסייה כנראה לא סובלים מאחת הבעיות שמנינו לעיל.

"נתן ה' לכם לב לדעת ועיניים לראות ואוזניים לשמוע"

ובכל זאת עדיין נמצאים במחוזותינו פורעים רוצחים פוטנציאליים בדמות אנשים נורמטיביים.

מה קרה להם?

הם לא שמעו?

הם לא הבינו?

לי זה נראה שהם לא הרגישו.

אנשים שמפתחים לצערינו הפרעת אישיות אנטי סוציאלית, פעמים רבות מגיל צעיר, מתקשים להביע אמפתיה וחובבים התעללות בבעלי חיים. אדם נורמטיבי לא מבין איך, מה גורם להם להיות כאלו? האתיולוגיה לרוב רואה משמעות בקשרים ראשוניים נטולי חמלה ואף מתעללים. אולם, פעמים שנמצאה גם גנטיקה ספציפית התואמת את התסמינים הקשים של הפרעה אנטי סוציאלית.

הפרעה זו מגלמת את האדם אשר אינו מסתגל לנורמות חברתיות ומפר את כללי המוסר הבסיסיים. האמפתיה אינה רגש שמוכר לו ובמחקרים אבחוניים אף נמצא כי אינו 'מתקשר' עם רגשות תוקפניים שקיימים בו. הוא במובן מסויים נטול רגשות חמלה ורחמים כלפי הזולת ונהנה להרע ולהציק לו.

זוהי הפרעה קשה - אך היא קשה לסביבה ופחות קשה לאדם שהיא חלק נלווה לאישיותו. אם את רוב הפרעות הנפש מאבחנים עם קריטיון 'מצוקה לאדם' כאשר המאובחן סובל ממנה רבות, הרי שזו הפרעה שלרוב מהווה מצוקה לסביבה ולא לאדם.

מה קורה כשציבור שלם אינו שועה לסבל שהוא גורם לאחר?

אתמול כשצפיתי בדמעות בלוויה של אדם גדול ז''ל שהפכה מבלי שתוכננה להפגנה פרועה, נפל לי אסימון.

צפיתי במאות צעירים שבאו לטעון נשק ביולוגי(!!), למלא מחסניות - על אף שאינם חיילים בשירות חס וחלילה. ובמי הם יפגעו איתו? ביקר להם! בשובם הביתה הם הסתכנו בפליטת כדור ישיר באח הקטן, בהוריהם או ברעייה שלהם, לי זה נראה כמו ש'הם לא מרגישים', הם אינם חשים את הזולת ואולי אף לא את עצמם, אני לא רוצה לחשוב על האופציה שהם נהנים מכך.

רובם אינם סובלים מההפרעות כגון שמיעה, הבנה וכו' שמנינו לעיל. ממה כן? הם כרגע לא סובלים, מי שסובל זה שאר הציבור המודאג, זה ששומר על ההנחיות ומבקש את נפשו לחיות חיים שפויים.

שפיכות הדמים המשתוללת בציבור שלנו אינה נולדה עכשיו בעיתות הקורונה. היא הייתה קיימת רק לא ראינו אותה. כמו שאת הקורונה לא רואים, כך גם לא רואים את הלבבות המדממים של הורים לילדים ללא מסגרת, ולא רואים את הנוער שבילדותו חווה התעללות בחסות הדת. אבל האמת? יש שם דם שנשפך ונפש שצורחת תנו לי לחיות.

השאננות ברחוב שלנו אינה נובעת מ'בעיה בהסברה' וגם לא מ'הוראות הרבנים', היא העדר הרגש שלנו! של כל אחד ואחת כלפי הזולת וכלפי עצמינו, היא שאננות להרג וטבח! היא שאננות לרכילות ולשון הרע הנוראיים, להשמצות והוצאת שם רע.

היא שאננות שהייתה קודם, רק עכשיו רואים אותה, איך היא בוחרת במוות של עצמם ושל אחרים ורוצחת פוטנציאלית, כמו ששפכה דם של חיים פוטנציאליים שיכלו היום להיות חלק מחיי תורה מיטיבים, להיות חלק מקהילה, להיות חיים בלי לחץ דם, סוכרת או סרטן, חיים שפויים.

כמה הורים שקוראים עכשיו את הטור, כמה נשים שלא התקבלו בעבר לסמינרים, יודעים למה אני מתכוונת. בדיוק לאנשים נטולי הרגש ותאבי השררה והבצע, או לשכן האטום שהתנגד להרחבה כי... ו'בזכותו' משפחה שלמה חיה בדוחק.

עכשיו תגידו לי, מי לאחרונה היה צריך הוראות מרבנים כדי להבין שלא חוצים כביש סואן ומחשש ודאי להידרס?! מי שוטה שזרק מאות שקלים ברחובה של עיר כי חיכה להוראות הרבנים שיאמרו לו הפסק?! אין מישהו כזה. אבל זה בדיוק מה שעשו אתמול - מילא היו מאבדים עצמם, מילא היו זורקים את הממון שלהם, עצוב מאוד, אבל להרוג אחרים??? לזרוק ממון של עשרות אלפי משפחות? כל יום כזה למשק הוא הרס.

בחירה חופשית נתנה לכל אחד "ונתתי לפניך את החיים ואת הטוב... ובחרת בחיים,. לא אף אחד אחר יבחר עבורך.

כיום אנחנו במבחן של ערבות הדדית, בוחרים בשביל הזולת, לפני כמה חודשים ידעו רבים מאיתנו לעשות מאצ'ינג לעולם התורה והישיבות הקדושות. הערבות ההדדית הוכיחה שניתן לתמוך אחד בשני בצורה מדהימה. גם עכשיו בואו ננסה לעשות 'קורונה מאצ'ינג', בואו נבין שיש לנו כוח להחיות אחד את השני כמו שיש כוח לגרום לההיפך.

אני תפילה שהלבבות האטומים יפתחו, והרגשות החומלים יתגלו. תפסיקו לחפש הנהגה, תתחילו להרגיש, תתחילו לרצות לחיות באמת - עם האמת.

אל תרצחו נפשות בלי לדעת שעשיתם זאת, ולא, זה לא רק בימים אלו, זה תקף גם רטרואקטיבית ומכאן ולהבא, כי רוצחים לא הופכים ביום אחד לכאלו, הם פשוט גדלים כך בלי לבדוק דופק, בלי לחוש את הזולת ובלי להיות מחוברים לרגשותיהם הם.

יהודים רחמנים בני רחמנים כך לימדו אותי, ואני עודני מחפשת את הרחמים. ומרחמת על דורות העתיד.

"מי יעלה בהר ה' ומי יקום במקום קודשו נקי כפיים ובר לבב אשר לא נשא לשווא נפשי ולא נשבע למרמה"

לתשומת לב: גם המקלדת שלנו יכולה להיות נשק - רגע לפני שאתם מגיבים שימו נצרה. המנעו מלהכפיש והראו לנו שהלב שלכם כן מרגיש...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר