בדרך לממשלת חירום

גנץ מוכן לוותר על תיק החוץ; דורש את 'הבריאות'

לאחר הפגישה הלילית של גנץ ואשכנזי עם נתניהו, ב'כחול לבן' מוכנים לוותר על תיק החוץ אך דורשים את תיק הבריאות. ליצמן הבהיר לנתניהו: "לא אוותר על תיק הבריאות" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

לאחר פגישה לילית ארוכה בין יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ, ח"כ גבי אשכנזי וראש הממשלה בנימין נתניהו, במעונו בבלפור, מפרסמים גורמים המקורבים לצדדים כי ב'כחול לבן' מוכנים לוותר על תיק החוץ, שהוצע לגבי אשכנזי, ובמקומו דורשים את תיק הבריאות.

מפלגת כחול לבן ניהלה קמפיין גדול על מערכת הבריאות בישראל, אך לא דרשה אותו במו"מ הראשוני שהתקיים בין הצדדים. תיק הבריאות הנו התיק היחיד המוחזק בידי יהדות התורה שלה שבעה מנדטים.

גורמים ביהדות התורה אומרים שיילחמו בחירוף נפש על התיק. "לא ייתכן שמפלגה עם שבעה מנדטים לא תשמר אפילו את הקיים, עבור מי שעתיד לקבל מספר תיקים לא פרופורציונאלי למספר המנדטים בו הוא מחזיק".

(צילום: ערוץ כנסת)

כמו כן, אשכנזי וגנץ ביקשו את תיק ביטחון הפנים, שאמור להישאר בידי הליכוד. בנוסף, יש גם חילוקי הדעות סביב כוונת הליכוד להחזיר את יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת.

על פי הצפי, מספר השרים יעמוד על 30 שרים שיחולקו באופן שוויוני בין הליכוד לגנץ, מה שאומר שבלוק הימין ייאלץ לוותר לפחות על חמישה תיקים. בליכוד מעריכים גם הבוקר שתיק הפנים והדתות יישאר בידי ש"ס ותיק הבריאות יישאר בידי יהדות התורה, בעוד תיק הביטחון יילקח מנפתלי בנט, שסיעתו תקבל לכאורה את תיק החינוך ועוד תיק ברוטציה.

ב"חוסן לישראל" צפויים לקבל את תיקי הביטחון, משפטים, תקשורת ותרבות, ותיק בכיר נוסף במקום תיק החוץ. תיק התחבורה יילקח מבצלאל סמוטריץ ויועבר ככל הנראה ליריב לוין מהליכוד, כמו כן נפתח מחדש הקרב על תיק האוצר.

ניר ברקת מחזיק בידיו הבטחה מראש הממשלה נתניהו לקבל את התיק, אך במצב הנוכחי שתיק החוץ יילקח מידיו של ישראל כץ, הרי שהוא הפך למועמד המוביל לקבל את התיק.

בתוך כך, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן העביר הבוקר (ראשון) מסר לרה"מ נתניהו: "לא אוותר על תיק הבריאות".

בחדשות N12 דווח כי חוסן לישראל מוכנה למנות מועמד מטעמה לתיק הבריאות' אפילו במחיר של ויתור על משרד המשפטים' שנראה היה כמשמעותי מאוד בשביל גנץ.

השמות שעלו כמועמדים לתפקיד מטעמם הם פרופסור גבי ברבש ותת אלוף במילואים יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר. קרייס היה קצין רפואה ראשי בתקופת כהונת גנץ כרמטכ"ל. ליצמן כאמור, העביר הבוקר מסר לרה"מ כי הוא מסרב בתוקף לוותר על התיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר