הערכה בכנסת

אדלשטין לא יחזור לתפקידו כיו"ר הכנסת; ליצמן יישאר במשרד הבריאות

לאחר שסירב לכבד את החלטת בג"צ, בכנסת מעריכים כי יולי אדלשטיין לא יחזור לתפקידו, בשל הוטו של בני גנץ • עם זאת, ח"כ יעקב ליצמן יישאר בתפקידו כשר הבריאות (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אדלשטיין יורד מדוכן יו"ר הכנסת, בשובע שעבר (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר שסירב לכבד את החלטת בג"צ ולכנס את המליאה להצביע על זהות יושב ראש חדש, בכנסת מעריכים כי ח"כ יואל יולי אדלשטיין לא יחזור לתפקידו, בשל הוטו של יו"ר 'חוסן לישראל, ח"כ בני גנץ, מי שנבחר בשבוע שעבר לתפקיד היו"ר - בתמיכת הימין והחרדים.

כמו כן, לדברי גורמים פוליטיים, בני גנץ הסכים עם דרישת החרדים כי ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר 'יהדות התורה', יישאר בתפקידו במשרד הבריאות. מוקדם יותר דווח כי גנץ הסכים גם לעבדה שח"כ משה גפני יחזור לתפקידו כיו"ר ועדת הכספים.

לדביר גורמים פוליטיים, במהלך השיחה הלילה, הסכים גנץ לדרישת נתניהו כי תפקיד היו"ר יישאר בידי 'הליכוד', אך התעקש כי אדלשטיין לא יחזור לתפקיד, לאחר שסירב למלא את הוראות שופטי בג"צ ולכנס את המליאה למנות יו"ר חדש.

כזכור, שבוע שעבר, שופטי בג"צ, בראשות הנשיאה אסתר חיות, הפקיעו את הסמכויות של אדלשטיין. ח"כ עמיר פרץ, זקן חברי הכנסת, כיהן בתפקיד עד לבחירתו של גנץ.

התפטרותו של אדלשטיין (צילום: באדיבות ערוץ כנסת)

השופטים מתחו ביקורת על אדלשטיין: "אכן, ידענו בעבר מקרים שבהם רשויות השלטון 'גררו רגליים' בקיום צווי בית משפט וכן מקרים שבהם לא מילאו אחר צווים אלה בשל טענות לקושי ביישומם או באכיפתם או בשל הצורך בהתארגנות. אך מעולם עד היום לא אירע בדברי ימי המדינה שגורם שלטוני סירב בריש גלי ובהתרסה לקיים צו שיפוטי באומרו כי צו מצפונו אינו מאפשר לו לקיים את פסק הדין".

לדבריהם: "כך בחר לנהוג המשיב 1, שהינו אחד מסמלי השלטון (הגם שלעת הזו הוא מכהן בתפקידו מכוח דין הרציפות ובלא שנבחר לתפקיד), והפגיעה שגרם בהתנהגותו זו לאינטרס הציבורי בהבטחת שלטון החוק ובקיום פסקי דין וצווי בית משפט – אין שיעור לחומרתה. אם כך נוהג בעל השררה, מדוע ינהג אחרת האזרח מן השורה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר