הנגיף מכה בארה"ב

מנהיגי הקהילה הספרדית בברוקלין מאושפזים במצב קשה

הקהילה הספרדית בברוקלין נמצאת בימים אלו תחת הסגר מלא, הקהילה מתמודדת עם משבר שלא זכור מעולם; בכירי ההנהגה הרוחנית מאושפזים במצב קשה מאוד לאחר שנדבקו בקורונה (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הקהילה הספרדית בברוקלין נמצאת בימים אלו תחת הסגר מלא, הקהילה מתמודדת עם משבר שלא זכור מעולם; בכירי ההנהגה הרוחנית מאושפזים בבתי החולים במצב קשה לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

מורי ההוראה ומגידי השיעורים אושפזו במצב קשה, בתי הכנסת סגורים כך גם הישיבות, תלמודי התורה וכל מוסדות החינוך.

בקהילה מעריכים כי ההדבקה הגדולה התרחשה במהלך חג הפורים. בעוד בבורו פארק החברא קישא קורסת תחת עומס ההלוויות, הקהילה הספרדית בברוקלין מתנחמת בעובדה שהטרגדיה לא הגיעה לשיאים מצמררים אלו.

קראו עוד: רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

"ברגע אחד חיי הקהילה נעצרו", מספר שלמה דיין: "אנחנו לא יוצאים מהבית,לא יודעים איך נעשה את פסח, מצב שמעולם לא היינו בו. כל אחד מתפלל בבית על בני משפחתו שחלו ועל המנהיגים שלנו המאושפזים במצב קשה".

דיין מעביר מסר לישראלים: "תראו מה קורה כאן בארה"ב, תראו, תפנימו שלא מדובר במשחק. אל תזלזלו בהוראות של משרד הבריאות בישראל".

הציבור נקרא להתהפלל לרפואת הרב אליעזר הררי בן ג'מילה, מפוסקי ההלכה בישיבת 'עטרת תורה'. הרב אדמון נחום בן רחל, הרב דבית הכנסת המרכזי ב'דיל'. הרב רחמים עבוד בן אסתר,מפוסקי ההלכה בקהילה.

הרב יצחק מרדכי דוויק בן רוזה, לשעבר רב בית הכנסת 'דיל'. גם רעייתו נדבקה, הינדה ריזל בת שרה רבקה. ר' אדמון משה פרחי בן שרה, חזן קהילת 'שערי ציון'. הרב רחמים רמי בן שושנה, ממגידי השיעור בקהילה.

'פחד'; נגיף הקורונה משתולל בארה"ב. ראיון

כזכור, ר' מרדכי סאלם, חזן הקהילה החלבית, סיפר בראיון ישיר כי "בכל בית כאן יהיה חולה, גם אם זה לא המצב כרגע. יש פה כל כך הרבה אנשים חולים, כאשר אפילו שניים מילדיי חולים בנגיף, לאחר שראיתי שאין להם טעם באוכל.

"התסמינים לנגיף זה לא דווקא חום או שיעול, אלא יש כאלו שמרגישים מצויין והכול בסדר, אבל הם חולים בנגיף".

מה עובר על הקהילה שלכם בימים אלו?

"הקהילה חיה בפחד גדול, וצריך הרבה אמונה כי אנחנו שומעים כל שעה על אדם נוסף שחלה בקורונה, ואתמול נפטר אדם שעבד לפרנסתו באופן רגיל לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר