המו"מ להרכבת ממשלה

ליצמן תמורת בנט? ההצעה של 'כחול לבן'

המשא ומתן בין בני גנץ לבנימין נתניהו מתקדם, והערב הם צפויים להיפגש שוב. במפלגת כחול לבן הודיעו לליכוד כי הם מוותרים על תיק החוץ, בתמורה לבריאות או ליו"ר הכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שכבר ויתרו על דרישתם למשרד הבריאות, כעת מודיעים בכחול לבן כי יסכימו לוותר על מינוי שר חוץ מטעמם, בתמורה לקבלת המשרד המטפל במשבר הקורונה בישראל.

לפי דיווח באתר ynet, במפלה של בני גנץ מוותרים על משרד החוץ היוקרתי, בתמורה למינוי מטעמם לתפקיד שר הבריאות או לתפקיד יו"ר הכנסת, וזאת לאור התעקשותם שלא למנות לתפקיד את יולי אדלשטיין.

אדלשטיין מתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת (ערוץ כנסת)

במערכת הפוליטית העריכו היום כי אם כחול לבן תוותר על תיק החוץ, מי שימונה לתפקיד יהיה שר הביטחון נפתלי בנט, בעקבות הביקורת על מיעוט התיקים שמפלגת ימינה תקבל.

בעקבות התקדמות המשא ומתן בין המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת בני גנץ, ייפגשו היום שוב בניסיון לסגור את ההסכם הקואליציוני מוקדם ככל האפשר.

כזכור, מוקדם יותר איימו ב'ימינה' להפסיק את מחויבותם לגוש הימין, ואולי אף להישאר באופוזיציה, אם תיקיהם הבכירים אכן יילקחו מהם. ח"כ איילת שקד תלתה בראיון לגלי צה"ל את עמדתה, בהיבט האידיאולוגי: "אנחנו מבינים שאי אפשר היה להקים ממשלת ימין כמו שרצינו, אבל לא יכול להיות שיימכר לשמאל בשביל 17 מנדטים כל מה שחשוב לימין. גם הימין צריך לשמור על ערכיו".

"אף אחד מאיתנו לא נולד שר, אופוזיציה היא לא מילה גסה", הוסיפה שקד במענה לשאלה. "הלכנו דרך ארוכה עם המפלגות החרדיות והליכוד, אך השותפות הזו לא תישמר בכל מחיר".

גורמים בימינה האשימו את נתניהו: "הוא מכר את כל מה שחשוב לימין האידיאולוגי לכחול לבן, ואת תיק המשפטים מייעדים לניסנקורן, מה שנחשב כאסון לפי התפיסות הימניות מאחר שהוא מאוד שמאלני. גם את הביטחון, התקשורת, והכלכלה הוא מכר לשמאל. נתניהו בעצם מקים ממשלת שמאל".

ח"כ איילת שקד צייצה אמש בחשבון הטוויטר: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו״ש בשנים האחרונות".

בליכוד לעומת זאת הבהירו, כי חלוקת התיקים כפי שפורסמה בתקשורת אינה נכונה. "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי והבהיר להם ששימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות. ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר