נלחמים בנגיף

הממשלה אישרה את ההגבלות האוסרות תפילה במניין

הממשלה אישרה הלילה את החמרת ההגבלות על האזרחים, בניסיון למנוע את המשך התפשטות מגפת הקורונה בישראל; צמצום מקומות העבודה ואיסור תפילה במניין • כל ההגבלות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מהבוקר אסור. תפילה במניין, במרחב הציבורי (צילום: א. כהן)

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את החמרת ההגבלות על האזרחים, בניסיון למנוע את המשך התפשטות מגפת הקורונה בישראל; צמצום מקומות העבודה ואיסור תפילה במניין.

קראו עוד: רוצחים, כנסו לבתים; למה אנו מחכים? // ישי כהן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש: "במסגרת המאבק שלנו בקורונה - נכנס שוב את הממשלה. הקו המנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה והרחבת הטבות הכלכלה. אנו מוסרים למשפחות הנפטרים את מלוא תנחומינו. מבקש להודות לצוותים הרפואיים החיוניים הנפלאים שלנו".

ההגבלות החדשות שאושרו בממשלה

לא תתאפשר התכנסות, לרבות לא לצורך תפילה וחתונה, במרחב הציבורי. יתאפשר בכותל המערבי קיום מניין אחד, בכל תפילה, של 10 אנשים במרחק של 2 מטרים זה מזה. הלוויה תערך במקום פתוח בלבד ובהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה תיערך בהשתתפות של עד 10 אנשים. התקנות לעניין חתונה יכנסו לתוקפן ביום ז' בניסן התש"ף (1 באפריל 2020) בשעה 08:00.

הראש"ל: תקופה קשה, הקב"ה מנסה אותנו

- נקבע כי טרם הגעת העובד למקום העבודה, העובד ימדוד חום וימלא הצהרה על מדידת חום והיעדר תסמינים (חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול, קושי בנשימה). העובד יגיע למקום העבודה עם הטופס המלא לאותו יום, ועל המעביד לאסוף ולשמור את הטפסים כאמור. לעניין עובד שאינו מועסק במסגרת עסק או משלח יד של המעסיק – הצהרה יכולה להיעשות בעל פה.

- במקום עבודה בו לא ניתן לשמור על מרחק של 2 מטרים בין עובד לעובד ידאג המעסיק לאמצעים אחרים למניעת הדבקה.

- לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע ככל הניתן. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם.

- תינתן הנחיה לעובדים לשמור בקפדנות על כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים.

- תינתן הנחיה לעובדים כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.

- גם מעבדות לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים יורשו לקבל לקוחות בבית העסק בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי משלוחים מותרים לכל סוגי המוצרים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

* הבהרה בעניין בעלי דוכנים בשוק קמעונאי:

בעל דוכן בשוק קמעונאי רשאי לפתוח חנות מקוונת, שממנה יוכל לספק מוצרים בשירות משלוחים בלבד. הכל כמובן בתנאי שהשוק והדוכן עצמו סגורים לקהל.

הבהרה לסעיף הנוגע ליציאת אנשים: הממשלה החליטה כי יציאה ממקום מגורים, תותר ליחיד או לאנשים הגרים באותו בית, לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר