בפניה לכחלון

יעקב אשר תמה: מה בין שכיר בן 28 לעצמאי באותו גיל?

בעקבות הרחבת המענק ל'עצמאים' בתקופת החירום, פנה ח"כ אשר לשר האוצר כחלון: "במה שונה עצמאי הצעיר מגיל 28 שנשללת זכותו לקבלת מענקמעל פני שכיר בגיל זה?" (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות פניות שהגיעו ללשכתו, פנה ח"כ אשר לשר האוצר כחלון בדרישה שלא להפלות לפי גיל את מתן מענקי הסיוע לעצמאים בתקופת החירום ולהשוות את זכאותם למענק לזכאות 'דמי אבטלה' לשכירים.

בפנייתו ציין: "הודעת רה"מ ושר האוצר על הקצאת 2.6 מליארד שקלים למענק עבור עצמאיים כחלק מהצעדים לשמירה על יציבות המשק בתקופת החירום, ראויה לשבח ויש בה בכדי לצמצם את אפלייתם של העצמאיים על פני השכירים הזכאים לדמי אבטלה גם שלא בימי מצב חירום".

"אך יחד עם זאת נקבע באופן תמוה כי הזכאות למענק היא לעצמאים מעל גיל 28 בלבד, ויודגש כי אפלייתם של עצמאיים הצעירים מגיל זה על פני עצמאיים מעל גיל זה אינה מובנת, האם עצמאי מתחת גיל 28 לא צריך סיוע בהתמודדות לפרנס את משפחתו בתקופה קשה זו? במה שונה עצמאי שנשללת זכותו לקבלת מענק על פני שכיר בגיל זה שזכאי לקבל דמי אבטלה?".

עוד הזכיר: "הדברים נכונים במיוחד כלפי עצמאים בעלי משפחות צעירות עם מספר ילדים קטנים בביתם ובפרט במגזר החרדי, שלילת הזכאות עלולה לגרום להמטת חרפת רעב על משפחות אלו ועל כן ישנה דחיפות מכרעת במתן מענה למצוקה זו".

ח"כ אשר הוסיף כי "הסיוע לבעלי העסקים הקטנים והעצמאים חיוני למשק גם בזמני שגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת חירום זו שמרחפת סכנה של ממש על פרנסתם של אלפי משפחות, נעשה ככל שיידרש כדי לעמוד על זכויותיהם של העצמאים והשכירים כאחד".

שמרו על ההנחיות. הישארו בבית (צילום: לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר