נלחמים ב'קורונה'

החל ייצור מכונות הנשמה ישראליות במפעל טילים • תיעוד

משרד הביטחון יחד עם התעשייה האווירית וחברת אינוויטק יחלו בייצור סדרתי של מכונות הנשמה מתוצרת ישראל - במקום ייצור טילים, זאת בהנחיית שר הביטחון בנט (אקטואלי)

(צילום: דוברות משרד הביטחון)

מפא"ת ומינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, חברת אינוויטק ומפעל הטילים של התעשייה האווירית, השלימו הקמת פס ייצור ראשון מסוגו של מכונות הנשמה מסוג Ventway Sparrow ומסרו 30 מכונות ראשונות למשרד הבריאות.

כחלק מהמאמץ הלאומי להגדיל את מספר מכונות ההנשמה בישראל, חברת אינוויטק מרעננה המתמחה בייצור מערכות רפואת חירום, חברה לתעשייה האווירית לצורך הקמת פס ייצור של מכונות הנשמה, על פי דרישת מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) ומשרד הבריאות.

במבצע מיוחד, באמצעות המרכז הטכנולוגי הלאומי במלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, הוקם בתעשייה האווירית בתוך ימים, קו ייצור לאספקת מערכות הנשמה מסוגVentway Sparrow. לפנות בוקר נחנך הקו במפעל המסווג של התעשייה האווירית והושלמה הרכבה ובדיקה של עשרות מכונות הנשמה ראשונות.

המנשם מסוג Sparrow Ventway הינו מתקדם מסוגו, מופעל טורבינה, קל משקל, פשוט לשימוש ומאפשר הנשמה איכותית פולשנית ולא פולשנית, לילדים ולמבוגרים. המנשם, נבחן לעמידה בתקנים הרפואיים המחמירים ביותר, נמצא כיום בשימוש בתי חולים, ושירותי חירום רפואיים בארץ ובעולם ומעניק טיפול נשימתי תומך חיים למטופלים במתארים רפואיים שונים כולל במשבר הקורונה.

לטובת קו הייצור של מכונות ההנשמה הקצתה התעשייה האווירית את מיטב המוחות שלה ושטח מיוחד בקו ייצור של טילים (שלא ניתן להרחיב אודותיהם). קו ייצור המנשמים נבנה על מנת לאפשר את הרחבת יכולות הייצור והבדיקה של מכונות מסוג Sparrow Ventway בלוח זמנים קצר העונה לצו השעה. מהנדסי הטילים והחלל של החברה התגייסו לטובת המשימה ועוסקים בהערכות הנדרשת לטובת ייצור סדרתי של מכונות ההנשמה.

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר כי "מדינת ישראל חייבת לפתח יכולת עצמאית בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה. אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. עלינו לפתח עוצמה בלתי תלויה".

ראש מפאת במשרד הביטחון, תא"ל (במיל) ד"ר דני גולד: "הפיכת קו ייצור של טילים למפעל להרכבת מכונות הנשמה היא משימה מורכבת מאוד, שהתאפשרה בזכות שילוב כוחות של משרד הביטחון והתעשייה. אנחנו ממשיכים במירוץ מסביב לשעון לתרגם את היכולות הטכנולוגיות המיוחדות של מערכת הביטחון למלחמה בנגיף הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר