מנצחים ביחד את הקורונה

מדוע חשוב להציב גבולות לילדים דווקא עכשיו ו-4 דרכים לעשות את זה

נכון, אנחנו מסוגרים יחד בבית כבר חודש והמצב לא מראה על שיפור בקרוב, אך גבולות זה בדיוק מה שהילדים צריכים עכשיו, למרות הקושי הגדול. מדריכת ההורים שרה גרשוביץ עם 4 דרכים כיצד לעשות זאת (חינוך)

להציב גבולות לילדים - דווקא עכשיו (צילום: shutterstock)

היום 'העזתי' לעצור לתמר, הבת שלי, את הסרט בו היא צפתה ואתם רק יכולים לתאר לעצמכם כמה טרגי היה הבכי שלה. ראיתי כמה קשה לה ולמעשה ידעתי שהיא לא בוכה על עצירת הסרט, אלא על המצב כולו והעובדה שאנחנו סגורים בבית, מנותקים מהשגרה המוכרת.

נשמתי עמוק, חיבקתי את תמר, אמרתי לה, "אני שומעת שאת מאוד מאוכזבת שעצרתי לך את הסרט" והמשכתי לנחם אותה עד שנרגעה.

לא קל להציב גבולות חינוכיים נוסף להגבלות החדשות שנכנסו לחיינו, אך חשוב לזכור שגבולות אלה מייצרים ביטחון אצל הילדים, במיוחד בתקופה כזאת בה הגבולות הרגילים נמתחים, משתחררים, עוברים שינוי מסוים בקצב ובעוצמה שלהם.

הילדים זקוקים לנו, שנראה להם כמה כיף וטוב יכול להיות בתקופה הזאת - לצד שמירה על הגבולות. כי, שוב, גבולות מייצרים ביטחון.

הנה ארבע דרכים להצבת גבולות בימים אלה:

1. שמרו על סדר יום

גם אם אין בית ספר מסודר ללכת אליו, נסו לשמור על סדר יום קבוע, להיפטר מהפיג'מה ולהתלבש. הבגדים יתנו תחושה של התחדשות ואנרגיה.

2. בחרו את הקרבות שלכם בחכמה

בדקו אילו גבולות מהווים קו אדום שאתם מסרבים לחצות ומה אתם מסכימים לשחרר, זמנית לפחות. לדוגמה, כבוד אחד לשני, מקלחת, ארוחות בשעות קבועות לעומת שמירה על סדר בסיסי בלבד בחדרים, יותר שעות מחשב מבשגרה ועוד.

3. קשר עין

זה אולי נשמע פחות קשור, אך דאגו ליצור כמה שיותר קשר עין עם הילדים וכך תשיגו שתי מטרות: הנוכחות ההורית שלכם תתחזק ומאבקים מיותרים ימנעו.

4. התנתקו מהנייד שלכם

קבעו טווח שעות מסוים בו אתם מתנתקים מהנייד שלכם ונוכחים לחלוטין בצרכי הילדים והבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר