שנאת החרדים

עופר חדד: "יש כאן קולב לשנאה צרופה"

העיתונאי עופר חדד בביקורת קשה כנגד ההסתה המושמעת נגד הציבור החרדי, בצל המאבק בנגיף הקורונה: "מתחילה להתקבל תחושה שיש כאן קולב לשנאה צרופה שצבועה במוטיבים מאוד בעייתיים" (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
העיתונאי עופר חדד (צילום: פלאש 90)

העיתונאי עופר חדד מ'חדשות 12, פרסם היום (ראשון) מאמר דעה בו התנער מהכללת הציבור החרדי, כמי שכביכול אחראים להפצת נגיף הקורונה בישראל.

במאמר, שפורסם ב'N12', כותב חדד: "נראה שאנחנו בשיאה של מגמה שנהנית להפוך את הנגיף לשם נרדף לאוכלוסייה של מיליון איש ואישה. רובם אגב, כן רובם המוחלט, אנשים ראויים וטובים. אנשי חוק וסדר, שמגלמים בחיים מחויבות מרשימה לערכים רבים, גם אם אלה אינם הערכים שאתם חיים לפיהם".

באשר לטענות כי בחג הפורים הציבור החריד הפר את ההוראות, כותב חדד: "כדאי להיצמד לעובדות – ההנחיה האחרונה שיצאה לפני פורים הגבילה התכנסות למאה איש. רק במוצאי שושן פורים ההגבלות התהדקו.

"תוסיפו לזה את העובדה שהציבור החרדי מתאפיין במשפחות גדולות עם הרבה ילדים שחיות בצפיפות רבה - וקיבלתם אירוע הדבקה המונית. אגב ילדים, כשהווירוס הזה התחיל להשתולל בעולם הייתה הנחת עבודה שהם חסינים, לא נדבקים ולא מדביקים. כולם טעו כמובן".

"לציבור החרדי יש שוליים" מדגיש חדד במאמר שפרסם ב'N12': "הפלג הירושלמי, כמה תתי זרמים קנאיים במאה שערים. חלק לא מבוטל מהמשפחה ומהחברים שלנו נכללים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תחת ההגדרה של חרדים. 95% מהם נוהגים כמותכם. ולמען הסר ספק – כל מי שהתעטש על שוטרת במפגיע, השתתף בלוויה המונית בניגוד להנחיות, הלך להתפלל במניין אחרי שכבר ברור שזה יכול לעלות בחיים של אנשים - כל אדם כזה מבחינתי יכול וצריך להיעצר בהקדם".

בסיום מאמרו מדגיש חדד: "יש בהחלט מקום לחשבון נפש שהציבור החרדי יצטרך לעשות על יחסיו עם המרחב שבתוכו הוא חי. אבל מתחילה להתקבל תחושה שיש כאן קולב לשנאה צרופה שצבועה לצערנו במוטיבים מאוד בעייתיים.

"העולם כולו לומד את אירוע הקורונה תוך כדי תנועה. גם הציבור החרדי. וגם אם הייתה טעות, או אדישות, אסור בתכלית האיסור להגיע למצב שאת כל החרדות והפחדים המתסכלים מהמצב הבלתי נסבל הזה נתרגם לשנאת אחים. התבלבלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר