למרות הקורונה

טראמפ הכריז על 'יום חינוך' לזכרו של הרבי מליובאוויטש

כמידי שנה חתם היום נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המכתב המסורתי לציון מורשתו של הרבי הרבי מליובאוויטש זצ"ל זאת על אף מצב החירום בשל הקורונה (חדשות בעולם)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ עם שלוחי חב"ד בשנה שעברה (צילום: הבית הלבן)

כמידי שנה, חתם היום (ראשון) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המכתב המסורתי לציון מורשתו של הרבי הרבי מליובאוויטש זצ"ל והכריז על 5-באפריל יום הולדתו של הרבי שחל היום י"א ניסן, כ"יום החינוך והשותפות בארה"ב".

מאז 1978, בתקופת כהונתו של הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר ועד לנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, חותמים בכל שנה הנשיאים, ביום הולדתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, על מכתב המכריז על היום, כ"יום החינוך והשותפות בארה"ב".

גם השנה חתם נשיא ארה"ב על מכתב זה, כשהשנה, עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם, נערך הטקס ללא נוכחות נציגי ושלוחי חב"ד ובראשם הרב לוי שם טוב שליח חב"ד בוושינגטון ובבית הלבן.

במכתבו, כותב הנשיא טראמפ כי: "היום אנו מעלים על נס את את הרב מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר מליובאוויטש, מנהיג רחום וחזון אשר השפעתו נמשכת ללא הפוגה מאז פטירתו לפני יותר מרבע מאה".

"השנה מציינים 70 שנה מאז שהרב שניאורסון קיבל על עצמו את מנהיגות התנועה הבינלאומית חב"ד-ליובאוויטש, ובנה את מפעל האמונה הזה, עד שהביא אותה לכוח דינאמי וחזק שמשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם".

הנשיא מציין, כי אף על פי שהרבי מחב"ד היה עד לטרגדיות הבלתי נתפסות שקרו בעולם במהלך מלחמת העולם השנייה, השואה והדיכוי והאלימות של המלחמה הקרה, הוא המשיך להאמין בפוטנציאל של כל האנשים ובאופיו המהפכני של החינוך.

"מחויב לרעיון כי בחינוך צריך 'לשים לב יותר, ואולי אף את עיקר תשומת הלב, לבניית אופי, בדגש על ערכים מוסריים ואתיים', הוא הקים בתי ספר ומרכזים לחינוך, שירות ועלייה רוחנית בקמפוסים באוניברסיטאות ובקהילות ברחבי האומה שלנו וברחבי העולם. מורשתו ומחויבותו המתמשכת לצעירים משמשות כדוגמאות להתנדבות ומסירות ללא תמורה - לכל מי שמכיר את סיפור חייו התכליתיים".

"כעת, לנוכח כל זאת", כותב הנשיא. "אני, דונלד ג'יי טראמפ, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מתוקף הסמכות שהחוקה וחוקי ארצות הברית קבעו, מכריז בזאת על 5 באפריל 2020, כ"יום החינוך והשותפות בארה"ב".

טראמפ אף קרא אני לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים וכל תושבי ארצות הברית לציין את היום הזה עם תכניות, טקסים ופעילויות מתאימות".

השנה כאמור, נערך הטקס ללא נציגי חב"ד מפאת הנחיות הריחוק החברתי שמונהגות בכל העולם כאמצעי מנע מפני התפשטות נגיף הקורונה.

"הנשיא טראמפ הדגיש את חזונו של הרבי", אומר הרב לוי שם טוב בשיחה עם "כיכר השבת", "כי חינוך הוא לא רק מסירת מידע לדור ההמשך, אלא גם בניית האדם שיהיה חזק בכל ענייני המסירות ומשמעות לחיים".

"בכל שנה אנחנו מוזמנים לבית הלבן לטקס רב הרושם, אך השנה, מטעמי שמירה על מרחק חברתי עקב נגיף הקורונה, לא הוזמנו נציגי חב"ד, אך הנשיא כמובן לא ויתר על קיום הטקס וחתימה על המכתב", אמר לסיום הרב שם טוב.

תיעוד מהשנה שעברה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר