'מעשה נבזי ומכוער'

כרמל שאמה חסם מעבר הולכי רגל מבני ברק

עיריית רמת גן, שהעומד בראשה פרסם אמש הודעה "מחבקת" לתושבי בני ברק הסובלים מתחלואת קורונה גבוהה, חסם היום - בניגוד לחוק - את כניסתם לשטח עירו • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
החסימות, שהוסרו בהמשך (צילומים: יוסי רוזנבוים)

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, חסם היום (שני) מעבר הולכי רגל לעירו מהעיר בני ברק, כדי - לטענתו - למנוע את התפרצות נגיף הקורונה גם בשטח רמת גן, מעשה שלכאורה מנוגד לחוק. בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

רק אמש פרסם שאמה, הידוע בעמדותיו האנטי-חרדיות, פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב בין היתר: "סיפרו לכם שאני רוצה לבנות חומה, רק האמת היא בדיוק הפוכה: שיצאתי נגד זה בכל דרך ובכל הכוח".

"השכנים והאחים שלנו בבני ברק בשעת צרה", הוסיף ראש עיריית רמת גן בלבביות... "ולכן לא משנה כלום: בימים האלה כולנו בני-ברקים, ומחויבים להושיט יד ולעזור בכל מה שהם צריכים ויכולים".

כרמל שאמה, שמודע לביקורת הקשה על דברים שאמר בימים האחרונים ביחס לתחלואת הקורונה בבני ברק, הדגיש: "לא נעלמים מאוזנינו צלילי שנאת החינם והשקרים כלפינו, אך שום ילד בבני ברק לא אשם בכך וגם את אותו מיעוט קולני, שולי ומתסיס נדון בימים אלה לכף הזכות. עצה לי לכולם, משני הצדדים, ובמיוחד לאחינו מבני ברק, שרגישותם כעת בשיא ואינם חשופים באופן מלא למידע ישיר: אל תמהרו להאמין למה שמספרים לכם, אלא למה שאתם רואים".

אלא שכאמור, בעוד הוא כותב כי יש "למחוק מהלקסיקון מושגים כמו גטו ואנטישמיות, ובטח לא להבאיש את הכלל", יזמה העירייה שבראשותו הנחת גדרות שימנעו מעבר הולכי רגל מבני ברק, זאת בנוסף להיותה של העיר 'שטח מוגבל' ומניעת מעבר כלי רכב על ידי הרשויות.

בעקבות כך שלח ח"כ משה ארבל (ש"ס) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הוא כתב: "חרף הנחיית כבודו לרשויות המקומיות, כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים, התקבלה פניה בלשכתי כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית. אבקש את התערבותך, מול התנהלות זו הפוגעת בכבוד האדם ונעשית ללא סמכות חוקית".

ואכן, מנכ"ל משרד הפנים הורה לפני זמן קצר לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן להסיר את הגדרות שהוצבו הבוקר בגבולות רמת גן-בני ברק, ועובדי עיריית בני ברק מצידם מיהרו והסירו את הגדרות.

ראש העירייה אברהם רובינשטיין אמר: "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמלה שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים".

הסרת הגדרות (צילום: דוברות עיריית בני ברק)

"עיריית בני ברק מוחה בתוקף על מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה' מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי. תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי. לא נאפשר גדרות, לא נסכים לתיוג גזעני ולהכתמת אוכלוסייה שלמה", הוסיף ראש עיריית בני ברק.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה מסר בתגובה: "אתמול משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות".

"אתמול הוחלט בישיבת הערכת המצב שלנו ובהמלצת אגף הביטחון, שכל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר".

"מצער שעסקנים שהביאו אסון על העיר בני ברק ותושביה בכך שהמשיכו שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם".

שאמה (מתוך הפייסבוק הרשמי)

"כרגע סיימתי שיחת ועידה עם מפקד המחוז של משטרת ישראל, דוד ביתן וראש העיר הפועל האלוף במיל רוני נומה. הסברתי להם פרצות שמנוצלות להפרת ההסגר הן קו אדום מבחינתנו קיבלתי את הבטחת שניהם, שהנושא יטופל במיידית ולכן הנחתי את אגף הבטחון להסיר את הגדרות. אני סומך ב-100% על כל אחד מהם ותמיד נעדיף הסכמות על פעולות חד צדדיות שמעוררות מחלוקת. בריאות הציבור אינה בדיחה וחיי אדם אינם צחוק, והרי כבר נאמר כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו ולכן אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים", סיים שאמה את תגובתו..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר