מפתחי הטנק בוחנים

המערכת שתגן על רופאים מהידבקות בקורונה? • צפו

אנשי מנהלת הטנק של משרד הביטחון, שפיתחו את טנקי ה'מרכבה', התקינו בבית החולים לניאדו מערכת ניטור חדשה, שתעבוד כפיילוט ראשוני למטרת הגנה מהנגיף. צפו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דוברות 'לניאדו')

פיילוט ראשון למערכת ניטור מרחוק של מכשור רפואי שפותחה על ידי משרד הביטחון, מבוצע בימים אלו בבית החולים לניאדו, במטרה להיעזר באמצעותו בהגנה על צוותים רפואיים מהידבקות בנגיף.

המערכת, שפותחה על ידי מנהלת הרק"ם (מנת"ק) במשרד הביטחון, מאפשרת לצוות הרפואי הנמצא מחוץ לאזור המזוהם, לצפות בזמן אמת בנתונים קריטיים ממוניטור מכשיר ההנשמה.

היום (שני) התקין צוות קצינים ונגדים מערכת כזו במחלקת טיפול נמרץ כללי בבית החולים, ובעתיד הקרוב, לאחר בחינת האפקטיביות שלה, היא תיכנס לשירות במחלקות התפרצות קורונה-כתר.

המערכת כוללת מצלמה אלקטרו-אופטית המורכבת על מוניטור מכשיר ההנשמה ומשדרת בלייב את הנתונים למסך שליטה, הממוקם בחדר הבקרה של מחלקת ההתפרצות. מטרת העל של המערכת הינה לשדר את נתוני המוניטור לכל טלפון נייד של אנשי צוות רפואי, המטפלים בחולי קורונה במחלקה.

הסברו של הקצין

סא"ל גיא אלפסי, ראש צוות פיתוח במנהלת הטנק שבשרד הביטחון אמר: "אנחנו מתקינים פה היום חמש עמדות כפיילוט ראשון, המטרה היא לאפשר מינימום חשיפה של אנשי צוות לחולים בנגיף ובכך לשמור על בטיחות הצוותים והמטופלים".

מנכ"ל לניאדו נדב חן הוסיף: "אנו ערוכים ומוכנים לכל שיתוף פעולה, ההתגייסות של כל המערכות הצבאיות מחזקת ומחממת את הלב. נמשיך לשתף פעולה על מנת להבטיח את הצלחת הפיילוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר