צפו בדברים

חבר ה'מועצת' קורא לצאת לשיר 'מה נשתנה' במרפסות

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, קורא לצאת לשיר את 'מה נשתנה' במרפסות: כך ירגיש כל יהודי היושב בדד כי הוא חלק מעם ישראל ויזכה לשמחת חג (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

יוזמה שצברה תאוצה ביממה האחרונה לקראת ליל הסדר, קוראת להוציא את כל הילדים למרפסות הבתים בשעה 20:30 ולשיר 'מה נשתנה', זאת לטובת הזקנים והמבודדים שיוכלו לקחת חלק באווירת החג.

לדברים הצטרף בהרחבה חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, שאמר כי כך ירגיש כל יהודי היושב בדד כי הוא חלק מעם ישראל ויזכה לשמחת חג.

הגר"י ציין כי ניתן למצוא רעיון מעין זה כבר בגמרא בפסחים (פ"ה ע"ב), המספרת על כך שגגות ירושלים נשברו מקול ההלל בעיר. והביא הגר"י את דברי המהרש"א שם כי לא הגגות נשברו אלא הגגות שבשמים, מכיוון שכולם אמרו יחד הלל ושרו לשם שמים.

בעקבות זאת, קראו גדולי התורה לציבור הרחב לבקש מהילדים בליל הסדר בשעה 20:30 לשיר יחד במרפסות את "מה נשתנה" ולזכות במצווה כפולה ומכופלת.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמע על היוזמה החשובה וציין כי מדובר ב"רעיון טוב". מרן אף בירך שיהיה בהצלחה וקידוש ה' מהיוזמה המבורכת הזו.

ויש כבר מי שמתכוונים לממש את היוזמה. אחד מהם, דוד בן ארזה, מסביר: "מעבר לשירת ההלל המיוחדת ללילה הזה מכל לילות השנה, המטרה היא שאף אדם לא ירגיש בודד ומנוכר בלילה הזה. זה ממש לא פשוט לחגוג את הסדר לבד. זהו ניסיון להוסיף אור ללילה הזה".

"פשוט שתפו את חבריכם, ותאמו עם השכנים את הובלת השירה, אבל העיקר שיוכלו לשמוע את קולנו גם בחדרים חשוכים ובודדים. נצא למרפסות ונשיר בחלונות הבתים בקול רם ובשמחה. אני בטוח שזה יהיה בלתי נשכח", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר