"חג עתיק"

לכבוד פסח: פוטין באגרת ברכה ליהודי רוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר אגרת ברכה ליהודי רוסיה לכבוד חג הפסח. זמן קצר קודם לכן ערך ההר"ז לאזאר מכירת חמץ ומעמד שירפת חמץ. צפו בתיעוד מההכנות במוסקבה (חרדים)

הרב לאזאר בשריפת החמץ (צילום: ללא קרדיט)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר בצהריים (רביעי) אגרת ברכה ליהודי רוסיה לכבוד חג הפסח. את האגרת הוא שיגר כמדי שנה אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר.

"אל: יהודי רוסיה", כותב הנשיא פוטין, "הנני מברך אתכם לרגל חג הפסח. חג עתיק ימים זה מזכיר לבני הדת היהודית את המאורעות הגורליים בהיסטוריה התנ"כית, את השגת החירות והכבוד העצמי.

"חשוב הוא שיהודי רוסיה שומרים מכל משמר על מסורת אבותיהם ועל ירושתם, מעבירים אותן מדור לדור, כשהם נאמנים לערכים הרוחניים הבלתי מעורערים, לאידיאלים של הטוב והצדק, ונוטלים חלק פעיל ביותר בפעילות המבורכת של המוסדות הדתיים, בחיים הציבוריים ובחיי התרבות של ארצנו.

"ועליי להבליט במיוחד, ללא שום ספק, גם את התרומה הניכרת של הקהילה היהודית לפיתוח הרב-שיח בין עמים שונים ודתות שונות בארצנו, לחיזוק ידידות הנצח של עמי רוסיה".

פוטין סיים את מכתבו וכתב: "אני מאחל לכם שלום ואושר, רווחה ושגשוג. ושוב – חג שמח לכם! ולדימיר פוטין".

מוקדם יותר היום מכר הרב לאזאר את החמץ של יהודי רוסיה, בחצר ביתו בשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה.

מלבד אגרת הברכה מהנשיא פוטין, קיבל הרב לאזאזר אגרות ברכה גם מיו"ר מועצת הפדרציה הרוסית, יו"ר ה'דומא' הרוסית, ראש עיריית מוסקבה, מושלי מחוזות ועוד רבים.

יצוין כי לראשונה לאחר למעלה מעשרים שנה, לא ייערכו השנה סדרים ציבורים, וכל בתי הכנסיות ועשרות בתי חב"ד - סגורים בפקודת הרב הראשי לאור מגיפת ה'קורונה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר