ייקבר בחג

אבל במרוקו: הגאון רבי שלום אידלמן זצ"ל נפטר מקורונה

הקהילה היהודית במרוקו סופגת מכה נוספת מהקורנה: הגאון רבי שלום אידלמן, שליח חב"ד במדינה, נפטר מהנגיף • מדובר בקורבן ה-12 במרוקו • הגר"ש עמאר פסק: לקבור בחג (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אידלמן זצ"ל (אתר COL)

הקהילה היהודית במרוקו סופגת מכה נוספת מנגיף הקורנה: הגאון רבי שלום אידלמן, שליח חב"ד במדינה, נפטר מהנגיף לאחר שנדבק בשבועות האחרונים ואושפז בבית חולים מקומי. בימים האחרונים מצבו הלך והידרדר ובמהלך החג הוא עלה בסערה השמימה.

המנוח ע"ה נולד בשנת תרצ"ו לאביו, הרב אריה דוב וסלאווא איידלמן. כבר בגיל 9 ברח עם הוריו מרוסיה בבריחה הגדולה דרך פולין לצרפת.

בשנת תשי"ט, עוד לפני חתונתו, ייעד אותו הרבי מחב"ד לצאת לשליחות במרוקו. היציאה עצמה נעשתה בזאת חנוכה - ימים ספורים בלבד אחר חתונתו. בשנה שעברה חגג הרב ז"ל שישים שנות שליחות במרוקו. בפטירתו הותיר אחריו תשעה ילדים.

עם פטירתו, מדינת מרוקו ביקשה לעשות את הקבורה באופן מידי בגלל מחלת הקורונה השאלה נשלחה על ידי איש חברה קדישא בקזבלנקה, יעקב תורג'מן, והגיעה לפתחו של הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, שהכריע כי יש לקוברו היום, יום שישי א' חוהמ"פ, בעיצומו של יום טוב שני של גלויות, כאשר חפירת הקבר וכיסוי בעפר ייעשה על ידי גוי וכל השאר יעשה על ידי יהודים.

בכולל שייסד המנוח במרוקו הוכשרו רבנים ושוחטים רבים. אחד מהמנהיגים שצמח בכולל הוא הראשון לציון הגר"ש עמאר.

יצוין כי עם הסתלקותו של הגר"ש אידלמן, מניין הנפטרים היהודים מנגיף הקורונה במרוקו עלה ל-12.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר