המו"מ הפוליטי

מחר: גנץ יבקש ארכה נוספת מהנשיא ריבלין

בני גנץ יבקש כבר מחר מהנשיא ריבלין ארכה למנדט להרכבת הממשלה ברקע הפיצוץ עם הליכוד. אם בכל זאת הצדדים יחזרו לשולחן המו"מ - ייתכן שביבי וגנץ יפנו יחד לנשיא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

קמפיין מתוזמן קורא לנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על רה"מ נתניהו, זאת לאחר שבני גנץ לא יצליח להרכיב את הממשלה, והמגעים להקמת ממשלת אחדות מקרטעים.

על פי המסתמן, יו"ר כחול לבן בני גנץ יבקש כבר מחר (ראשון) מהנשיא ריבלין ארכה למנדט להרכבת הממשלה ברקע הפיצוץ במגעים עם הליכוד. אם בכל זאת הצדדים יחזרו לשולחן המשא ומתן - ייתכן שנתניהו וגנץ יפנו במשותף לנשיא.

הנשיא ריבלין יחליט האם להיעתר לבקשת גנץ ולהאריך לו את המנדט או שהוא מעביר את המנדט לנתניהו. אפשרות נוספת היא להחזיר את המנדט לכנסת למשך 21 יום, כך שכל אחד מחברי הכנסת יוכל להרכיב את הממשלה אם ישיג 61 תומכים.

נכון להערב (מוצ"ש) לא חלה התקדמות במשא ומתן בין כחול לבן למפלגת הליכוד. במידה ותהיה התקדמות במו"מ ביממה הקרוב, ייתכן שהשניים יפנו לנשיא במשותף בבקשה להאריך את המנדט להמשך הבשלת המגעים.

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) קרא הערב לנשיא להעניק את המנדט לראש הממשלה נתניהו ביום שלישי הקרוב, "כדי לקדם ולזרז את הקמתה של ממשלת אחדות", לדבריו. שטייניץ ציין כי "מאחר שמוסכם שנתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה - כל עיכוב בהטלת המנדט עליו, עלול לעכב את הקמתה של הממשלה החדשה, שעם ישראל כל כך זקוק לה במצב החירום הנוכחי".

שר החוץ ישראל כ״ץ קרא אף הוא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה״מ בנימין נתניהו, במידה ולא יעלה בידי ח״כ בני גנץ להקים ממשלה עד תום התקופה שהוקצבה לו.

"בימים אלה מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שתתמודד מול האתגרים הגדולים בפניהם אנו ניצבים, ועל כן במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו שלו הסיכוי הגבוה להרכיב במהירות ממשלה רחבה ויציבה", אמר.

רונן צור, יועצו הקרוב של בני גנץ אמר הערב לערוץ 12 כי ״מבחינתנו אפשר לחתום על הסכם קואליציוני כבר הערב״ הבהיר צור, בתור אחד מנציגי כחול לבן בשיחות הקואליציוניות, והוסיף כי ״זה לא נכון להיכנס לשיח של איומים ואולטימטומים כשאנחנו נמצאים כפסע מהקמת ממשלת חירום, שנתניהו אמר שהיא חשובה יותר מכל שיקול אחר. ממשלת חירום היא בהחלט צו השעה אך לא בכל מחיר״.

ממפלגת הליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו פנה הערב ללשכת ח״כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה״מ בינהם ובין צוותי המו״מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר