הטלת הסגר על החרדים

ליצמן: להפסיק השיח נגד חרדים; לקבוע קריטריונים שווים

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הציג שלושה קריטריונים לקביעת 'אזור מוגבל' במלחמה בנגיף ה'קורונה' - כך שיהיו שווים לכל הערים בארץ, וקרא להפסיק את השיח המכפיש נגד הציבור החרדי (חדשות, ארץ)

השר ליצמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הציג הבוקר (ראשון) שלושה קריטריונים לקביעת 'אזור מוגבל' במלחמה בנגיף ה'קורונה', וקרא להפסיק את השיח המגזרי נגד החרדים.

בהודעה מטעם לשכתו של ליצמן נאמר כי השר הודיע במהלך דיוני הממשלה לראש הממשלה ולשרים כי יש להפסיק מיידית כל שיח מגזרי, על פי מפתח אוכלוסיה, בדיונים ובהחלטות להטלת הגבלות תנועה.

לדברי ליצמן, "יש לקבוע קריטריונים ברורים ושווים לכלל הערים, האזורים והשכונות בישראל ללא הקשר או זיקה לאופי האוכלוסיה".

"ההגדרות לפיהן יש להגביל את התנועה בריכוזים החרדיים בלבד מוטעות ומכפישות ציבור שלם שנשמע להוראות החוק והרבנים", הוסיף שר הבריאות.

הקריטריונים לפיהם משרד הבריאות קובע אזור מוגבל הם:

  1. מספר האנשים שאובחנו כחולי קורונה עולה על 50 או על מספר אחר שייקבע באופן דינמי לפי התפתחות התחלואה
  2. שיעור התחלואה בקורונה ל-100,000 איש גבוה מהממוצע הארצי;
  3. שיעור העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים גבוה מהממוצע הארצי.

מלשכת ליצמו הדגישו כי על פי קריטריונים אלו ככל שאחוז התחלואה תרד בכל עיר, בשיתוף הרשות העירונית, באמצעות החלמה ו/או הסדרת המאומתים למלוניות, כך יוסרו בהמשך הגבלות התנועה באזור המדובר.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', החל מהשעה 12:00 בצהריים (ראשון) ועד יום רביעי (שביעי של פסח) בשעה 07:00 בבוקר, יוטל סגר על מרבית השכונות החרדיות בירושלים, בשל אחוזי תחולה גבוהים בנגיף ה'קורונה', כך אישרה ועדת השרים לקביעת "אזורים מוגבלים".

ירושלים, חולקה לשבעה רבעים ועל ארבעה מהם - הכוללים את מרבית השכונות החרדיות, בהן: בית גן, הר נוף, גבעת שאול, מאה שערים, גאולה, הבוכרים, רמות, רוממה, רמת שלמה, נווה יעקב ועוד, הוטל הסגר.

בשל הסגר, התנועה בין הרבעים - תיאסר והתושבים יוכלו לצאת רק לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רח"ל. במהלך הסגר פיקוד העורף יחלק מזון ומצרכים לאוכלוסיה ויסייע במתן שירותים חיוניים.

אלו הרובעים שהוכרזו כ"איזור מוגבל':

רובע 1, למעט עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ועוטף ירושלים שכונת השלום - אך כולל את נווה יעקב.

רובע 2, למעט אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא - אך כולל את רמת שלמה ורוממה.

רובע 3, למעט אזור תעשיה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם - אך כולל את הר נוף ובית וגן.

רובע 5, למעט מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד - אך כולל את מאה שערים, הבוכרים ויתר השכונות החרדיות במרכז העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר