חזרה לשגרה?

משרד החינוך מתנגד לביטול החופש הגדול

ילדי החינוך המיוחד צפויים לשוב ללימודים אחר פסח, והשאר בהדרגה, בינתיים דנים במשרדי הממשלה על ביטולו של החופש הגדול, כדי למנוע האטה נוספת במשק (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עדיין לא ברור מתי בדיוק יחזרו כל ילדי ישראל למוסדות החינוך, אך כבר כעת מתנהל מאבק איתנים על החופש הגדול. במשרד החינוך מתעקשים לשמור על חודש אוגוסט כחופש, זאת אל מול דרישת משרדי האוצר והבריאות לבטל את החופש הגדול ככל הנראה כדי למנוע שוב האטה במשק בשל הצורך של הורים לשמור על ילדיהם בבית.

לטענת משרד החינוך, לא בוטלו מספיק ימים כדי לבטל את החופש הגדול. עד כה בוטלו שבועיים וחצי של לימודים, מלבד חופשת הפסח. ככל הנראה גם ארגוני המורים צפויים להתנגד למהלך של ביטול החופש.

משרד החינוך כבר הודיע כי בכפוף להנחיות משרד הבריאות הראשונים שיחזרו הם ילדי החינוך המיוחד, מיד בתום החג. מדובר בכ-50 אלף ילדים. במקביל, בהתאם לקצב ההדבקה יחזרו שאר התלמידים לכיתות מפוצלות וקטנות יותר, במשמרות. יחד עם זאת, לימודים ימשיכו באופן מקוון מהבית.

עדיין קיים החשש, כי בהמשך יהיה צורך שוב בחזרה ללימוד ביתי בשל התפרצות חוזרת עד למציאת חיסון יעיל.

בינתיים ההערכות הן כי לאחר החג, יתחילו לשחרר את המשק לעבודה בצורה מדורגת, עדיין יימנעו התקהלויות והמסעדות ובתי הקפה יוסיפו להישאר סגורים. גם טיסות בינתיים לא יתקיימו עד לחודש ספטמבר. צעדים אלו יינקטו כדי למנוע את קריסתו של המשק.

גם התחבורה הציבורית צפויה לחזור בהדרגה, כדי לתמוך בחוזרים לעבודה. במסגרת החזרת התחבורה הציבורית יישמרו הכללים שמחייבים ריחוק חברתי ועטיית מסכה. כמו כן, לא תותר עלייה של יותר מ-20 בני אדם לאוטובוס. בממשלה בוחנים גם חזרה הדרגתית של הנסיעה ברכבת אך הנושא עדיין לא נסגר באופן סופי כשממתינים להמלצות משרד הבריאות בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר