סקר בצל הקורונה

ממי הישראלים מרוצים? דרעי ובנט מזנקים; ליצמן מתרסק

סקר מיוחד בדק האם הישראלים מרוצים מהתנהלות הבכירים בנוגע למשבר הקורונה, וחשף מגמה מעניינת • וגם: סקר מנדטים מגלה ירידה למפלגת הליכוד, ונתון מפתיע לסיעת 'דרך ארץ' (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הנושאים שהכי מעניינים את הישראלים בימים האחרונה, בראש ובראשונה נגיף הקורונה ובהמשך גם הדרמה הפוליטית - במוקד סקר חדש המתפרסם הערב (ראשון), ונערך על ידי מכון דיירקט פולס.

הנסקרים אף נשאלו מה רמת שביעות רצונם מניהול המשבר על ידי השרים והבכירים. את הציון הגבוה גרף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עם 57.1% שביעות רצון.

אחריו ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 55.8% - ירידה קלה לעומת הסקר הקודם, ובמקום השלישי השר נפתלי בנט עם 44.6% - לעומת 29.4 בלבד בסקר הקודם.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ממשיך את הרשימה עם 32.8%, ובסוף הרשימה נמצאים השר דרעי עם 25.8% - לעומת 13.4 אחוז בלבד בסקר הקודם, והשר ליצמן בתחתית הרשימה עם 19.3% - לעומת 22.4 אחוזי תמיכה בסקר קודם. בכך, עוקף דרעי את ליצמן ומשאיר אותו בתחתית הרשימה.

עוד נשאלו הנסקרים: "מה מניע את נתניהו בניהול משבר הקורונה". 55.8% ענו כי הוא מנהל את המשבר באחריות ובענייניות. לעומת 41.8% שחשבו כי הוא מקבל החלטות מתוך שיקולים פוליטיים.

סקר מנדטים: הליכוד מוביל, אך נחלש

עוד עולה מהסקר כי אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד הייתה מאבדת שני מנדטים, שהולכים ימינה, על רקע שביעות רצון פוחתת מתפקוד נתניהו במשבר הקורונה.

ארבעה מנדטים ממצביעי כחול לבן לשעבר עברו לחכות על הגדר. הימין עדיין עם 62 מנדטים. הסקר נערך בצל הקשיים של הצדדים להגיע להסכמות שיבשילו להקמת ממשלת אחדות.

אילו הבחירות היו נערכות היום הליכוד היה זוכה ב-38 מנדטים. חוסן לישראל של בני גנץ יחד עם -העבודה היו מסיימות את מערכת הבחירות עם 16 מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת - 15, יש עתיד - 14, ש"ס - 9, יהדות התורה - 8, אביגדור ליברמן - 8, ימינה - 7, מרצ - 5, גשר של אורלי לוי - 0.93%, עוצמה יהודית - 0.30%.

לראשונה מפלגת 'דרך ארץ' של יועז הנדל וצבי האוזר נסקרת ונמצאת קרוב מאוד לאחוז החסימה עם 2.85%.

יצוין כי הסקר שנערך עוד קודם הצטרפותה של אורלי לוי לגוש הימין, מעניק לגוש 62 מנדטים.

מוקדם יותר היום (ראשון) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי בהמשך לבקשתו של האחרון, בהתחשב בנסיבות הקיימות, לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה.

לפי דוברות משרדו, הנשיא קיבל החלטה זו לאחר ששוחח גם עם נתניהו שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות.

בנוסף, ממשכנו של ריבלין נמסר כי היה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה.

במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר