'אומנים לוקחים יוזמה'

חדש: המופעים בתקופת הבידוד באתר אחד

מיזם משותף של 'לב טק' ו-WIX המרכז את המופעים והפעילויות של אומני ישראל באתר אחד, עלה בסוף השבוע לאינטרנט ומספק תכנים ייעודים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (בארץ)

תכנים נוחים וזמינים לקהלים אותם משרתים הארגונים החברתיים (צילום: יח"צ)

הקשיים הייחודיים של אוכלוסיות שונות בחברה בהתמודדותם עם השלכות משבר הקורונה, מתבטא בצרכים של ארגונים ועמותות הפועלים לסייע להם, בהם עזר מציון, שלווה, מלב"ב ואחרים. העובדה כי חולי סרטן או קשישים אינם יכולים להגיע למרכזי הסיוע, מחייבת מציאת פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לאותם אוכלוסיות להמשיך ולקבל שירות גם בימים אלו – כולל בתחום התרבות והמוסיקה.

בהתאם לכך העמותות והארגונים השונים פנו ל'לב טק', מרכז היזמות של המרכז האקדמי לב בירושלים, במטרה למצוא פתרונות טכנולוגיים לצרכים החדשים שעלו מן השטח, בהם הצורך בקיום פעילויות אינטראקטיביות. מרכז היזמות של המרכז האקדמי לב 'לב טק' פנה ל WIX, חברת בניית אתרים בינלאומית, שנרתם במידי וכך הוקם מיזם 'אומנים לוקחים יוזמה' (Artists Take Action).

אתר האינטרנט של המיזם מאגד בתוכו פעילויות ומופעים רבים. אומנים יכולים לתרום דרכו מופעים או פעילויות אינטראקטיביות במסגרת ארגונים אזרחיים באופן התואם את צרכיהם הייחודיים, או להעלות מופעים הפונים לקהל הרחב. האתר נועד בין היתר לפרסום מופעים הנערכים במקומות שונים במרחבי רשת האינטרנט, זאת בכדי לרכזם במקום אחד ולחסוך לגולש הממוצע את הנבירה באתרים השונים וכמובן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים הזקוקות לתכנים מותאמים.

לרגל החג ולאור ההבנה כי לא ברור מתי יוסרו מגבלות התנועה, מרכז היזמות של המרכז האקדמי לב 'לב טק' פנה לאומנים שונים, בבקשה לתרום מופעים המיועדים לציבור הרחב ולעמותות השונות בהתאם לצרכיהם. האתר מציע מופעים של זמרים, מופעי חושים וקסמים וכן פעילויות עם בעלי חיים לילדים. כאמור ממשק האתר פונה לכלל הציבור ומאפשר לגולשים לסנן את העדפותיהם בהתאם לתחומי עניין ולקהל היעד הרצוי – ילדים, ילדים עם מוגבלויות, נוער, מבוגרים ובני הגיל השלישי.

מיזם 'אומנים לוקחים יוזמה' (Artists Take Action) נוצר במרכז היזמות של המרכז האקדמי לב 'לב טק' במסגרת פרויקט Take Action. באמצעותו נעשה חיבור בין ארגונים סוציאליים וארגוני רפואה שונים דוגמת מד"א הפועלים בצל המשבר, לבין הסטודנטים והסגל האקדמי של המרכז האקדמי לב וגורמים שונים בתעשיית ההייטק. המטרה כמור היא יצירת פתרונות טכנולוגיים לבעיות העולות מהשטח.

ערן יומטוביאן מנהל 'לב טק', מרכז היזמות במרכז האקדמי לב: " "עם פרוץ משבר הקורונה אנו בקשר עם העמותות והארגונים השונים הפועלים בעיקר בזירה האזרחית וגם עם מד"א, זאת במטרה שהסטודנטים במרכז האקדמי לב יתנו מענה לצרכים טכנולוגיים שצצו בעקבותיו. באופן טבעי הנפגעים העיקריים ממציאות הבידוד הנדרשת מאתנו הם אנשים עם מוגבלויות ובני הגיל השלישי. הצורך לאגד את המחווה של אומני ישראל לפלטפורמה אחת הועלה בפני הנהלת WIX שנרתמה לכך במידי. האתר החדש מספק תכנים נוחים וזמינים לקהלים אותם משרתים הארגונים החברתיים וכמובן גם לקהל הרחב."

אורלי גוטמן, מנהלת שותפויות אסטרטגיות במרכז האקדמי לב ומייסדת 'לב טק': "אנו קוראים לכלל האומנים בארץ להיכנס לאתר ולפרסם את המופעים שנערכים בין כה וכה בתקופה זו. מי שמעוניין להקדיש מעט זמן ולבצע מופעים מותאמים לקהלים עם צרכים מיוחדים, יכול לפנות אלינו באמצעות האתר כדי לתאם עם העמותות השונות. התהליך פשוט מאוד. כשרונו של אומן יכול להעניק אור ושמחה רבה לציבור הרחב ולאוכלוסיות מוחלשות כאחד – ולא צריך לצאת מהבית בשביל זה".

לצפייה במופעים ובפעילויות השונות, או הרשמה כאומנים, יש להיכנס לאתר - www.artiststakeaction.org.il.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר