בגלל הקורונה

"טלאי צהוב": היולדת החרדית סומנה בבית החולים

אישה חרדית שהגיעה מבני ברק ללדת במרכז רפואי צאנז - בית החולים לניאדו, סומנה עם מדבקה צהובה בעוד נשים אחרות לא סומנו מראש • לניאדו: לא היתה כוונה לפגוע (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בניסן תש"פ | 13.04.20
(צילום: Ori~, מתוך ויקיפדיה)

האם במרכז רפואי צאנז - בית החולים לניאדו מסמנים נשים חרדיות? לפי דיווח באתר מאקו, על יולדת מבני ברק הדביקו בבית החולים מדבקה צהובה.

עם המדבקה סימנו אותה כחשודה כנשאית של נגיף הקורונה, וזאת עקב מספר החולים הגבוה בעיר מגוריה - בני ברק.

בכל בתי החולים בישראל מנסים להתמודד עם הבעייתיות של תחזוק המחלקות הרגילות, בעיקר מחלקת יולדות, גם בימי הקורונה.

אך על שיטת הסימון של בית החולים לניאדו נמתח ביקורת רבה, בשל הבחירה לסמן דווקא את החרדיות שהגיעו מבני ברק, ודווקא בצבע הצהוב.

גורמים המצויים בסיפור סיפרו ל-mako כי היולדת המדוברת, ידעה כי יש אפשרות לסיכון ולכן שהתה מרצונה בבידוד בתקופה האחרונה יחד עם בעלה.

חרדית שהחלימה בלניאדו מהקורונה - מדברת (צילום: דוברות בית החולים לניאדו)

בנוסף יצוין כי רק היא סומנה עם המדבקה הצהובה, אך נשים אחרות, חילוניות שהגיעו ללדת בבית החולים, לא סומנו כלל.

ד"ר יעל ארבל, מנהלת חדרי לידה בבית החולים לניאדו, מסרה ל'כיכר השבת' בתגובה: "המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו יוסד על ידי האדמו"ר מצאנז זצ"ל, ניצול שואה שאיבד את אשתו ואחד עשר ילדיו בשואה וראה בכל אדם בישראל עולם ומלואו".

"כמו בתי חולים רבים בארץ ובעולם גם אנחנו מתווים את דרכנו בעידן ה'קורונה' אנחנו נעים בקו הדק בין איתור קבוצות בסיכון בלי לפגוע בזכויותיהן האנושיות או ברמת ואיכות הטיפול בהן. בבית החולים שלנו נבחרו 3 צבעים כדי לטפל נכון יותר בקבוצות לפי דרגת הסיכון שלהן".

"יתכן ובחירת מדבקה בצבע צהוב והדבקתו על בגד היולדת הייתה טעות. בית החולים שלנו אינו מהעשירים והמפוארים אבל חמלה ואהבת האדם תמיד היתה נר לרגליו. האמירה המשתמעת מהכתבה פוגעת בנו בצוות שעושה לילות כימים בדאגה לרווחתה הפיזית והנפשית של היולדת. כל יולדת שבודדה על רקע אפידמיולוגי מקבלת חדר פרטי וארוחות לחדרה".

הרופאה הבכירה הוסיפה: "אני זועקת את עלבונו של הצוות הרואה שליחות וזכות בטיפול ביולדת. הראיה נשים שבאות אלינו מכל הארץ ומכל שדרות הציבור. כמו כן, קיבלנו בקשה ספציפית להחליף את צבע המדבקה המסמנת את המטופלים/ות שקיים חשש לגביהם לנשאות הנגיף ואנו נבצע את ההחלפה במידי. לא היתה כל כוונה לפגוע במי מהמטופלים/ות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר