גנץ ונתניהו ישאו נאום

ישראל בדרך לבחירות? התפוצץ המו"מ בין הליכוד לבני גנץ

המו"מ בין כחול לבן לליכוד בניסיון להביא להקמת ממשלת אחדות התפוצץ ביממה האחרונה, נתניהו ימסור הצהרה ב-20:20, וגנץ ינאם אחריו ב-21:00 • הלילה בחצות יפקע המנדט שקיבל גנץ (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

המו"מ בין כחול לבן לליכוד בניסיון להביא להקמת ממשלת אחדות התפוצץ ביממה האחרונה, יו"ר כחול לבן בני גנץ ימסור הערב (שני) הצהרה בשעה 20:30. הלילה בחצות יפקע המנדט שקיבל גנץ מהנשיא להרכבת ממשלה.

למרות פיצוץ המו"מ, בליכוד ימשיכו במאמצים לאחדות במהלך תקופת "21 הימים", אליה מכוון נשיא המדינה, ראובן ריבלין, זאת לאחר שהצהיר מספר פעמים כי לא יאריך את החזקת המנדט להרכבת הממשלה לאי-אלו מהצדדים. מאמצים אלו של הליכוד ימשיכו, זאת חרף איומי גנץ בחקיקה פרסונלית נגד ראש הממשלה.

המגעים בין הצדדים חודשו אמש ונמשכים גם בשעה זו (שני) במהלך השיחות היום בין הצדדים הייתה הסכמה בכל הקשור לחשש מפסילת כהונתו של נתניהו על ידי כחול לבן באמצעו חוקים.

אחד הנקודות השנויות במחלקות בין הצדדים היא השליטה על הוועדה למינוי שופטים. "הפקרת הוועדה למינוי שופטים בידי השמאל תהיה בכיה לדורות ותחזיר לחיים את ההפיכה השיפוטית של ברק ובייניש", נמסר מטעם ימינה. "על גנץ לעמוד בסיכומים שהושגו בעניין ולזכור שהוא עומד בראש מפלגת מיעוט של 17 ח"כים מול נתניהו שעומד בראש גוש של 59 מנדטים".

בכירים בימינה טענו כי אתמול נערכה שיחה בין נתניהו לבכירי המפלגה, בה הבטיח כי לא ייתן את השליטה בוועדה לידי כחול לבן.

קבלת המנדט של גנץ מהנשיא (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

מוקדם יותר היום, ראשי יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד ומשה יעלון, תקפו את שותפיהם לשעבר בכחול לבן, לאור דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להוסיף להסכם הקואליציוני פסקת התגברות שתאפשר לעקוף פסיקה אפשרית של בג"ץ שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

"‏אני לא מוכן להאמין שכחול לבן יתנו לביבי חוק חסינות", כתב בטוויטר יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד. "אין דבר כזה 'פסקת התגברות לבג"ץ'. לפחות תקראו לזה בשם האמיתי של זה: חוק חסינות לביבי. הדבר שהוא רצה כל הזמן ואפילו בימין לא נתנו לו".

מספר 2 בסיעה, ח"כ משה יעלון, קרא לגנץ ברוח דומה: "אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, והפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בדקות האחרונות כי יקיים הצהרה פוליטית הערב ב-20:20. בעקבות הצהרתו, ח"כ בני גנץ שהיה אמור לשאת דברים בשעה 20:30, איחר את הצהרתו לשעה 21:00.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי הצהרת ראש הממשלה תהיה על ההגבלות החדשות במשק לקראת ההחלטה על הגבלות תנועה לקראת החג השני והמימונה.

אלא, שבכירים בליכוד טוענים כי בהצהרתו יתייחס נתניהו גם לנושאים הפוליטיים.

תמונת המצב הפוליטית לא השתנתה. בכירים משני הצדדים אומרים כי יש פערים קטנים במונחי מו"מ בים הליכוד לכחול לבן. סימן השאלה האם פני המפלגות לאחדות בתנאים סבירים או לפיצוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר