כתב אישום

המתפלל החרדי שפך דבק על אצבעותיו, להקשות על זיהויו

כתב אישום הוגש נגד בחור חרדי שהתפלל במניין בניגוד להנחיות, תקף שוטר שבא לעכבו, סירב להזדהות ושיבש הליכי משפט כששפך דבק על ידו כדי להקשות על זיהוי טביעת האצבע (חדשות)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לביהמ"ש השלום בעיר כתב אישום נגד תושב חרדי בן 22 מבית שמש, בגין התקהלות, תקיפת שוטר ושיבוש הליכי משפט באירועי הפרת סדר בבית שמש. הבחור התפלל בבית הכנסת בניגוד להנחיות נשרד הבריאות ושיב הליכי משפט כששפך דבק על ידו בכדי שלא יצליחו לזהות את טביעת אצבעותיו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 5.4.20 בשעות הבוקר, התקיים מניין תפילה בבית כנסת בבית שמש. כוחות המשטרה פיזרו את התפילה תוך מסירת דו"חות לאלו אשר סרבו לעזוב את המקום.

במקביל גורמי עיריית בית שמש נעלו את אחד מבתי הכנסת. כשעה לאחר מכן, שבו כוחות המשטרה לבית הכנסת וזיהו כי דלתות בית הכנסת נעקרו ממקומם. בתוך בית הכנסת זיהו כוחות המשטרה התקהלות אסורה של כעשרים מתקהלים, ביניהם הנאשם. הנאשם יחד עם כחמישה נוספים אשר סרבו להזדהות, עוכבו לתחנת משטרת בית שמש לצורך זיהויים.

תפילה בבית שמש לפי ההנחיות - תוך כדי גשם (צילום: יעקב לדרמן)

בכל מהלך פעילותם של כוחות המשטרה במתחם בית הכנסת, קיללו המתקהלים את כוחות המשטרה, קראו לעברם קריאות גנאי, זרקו לעברם חפצים שונים ואף ירקו לעברם. בשלב מסוים מרח הנאשם על אצבעותיו חומר דמוי דבק אשר כדי למנוע את האפשרות לקרוא את טביעות אצבעותיו במכשיר המשטרתי ולזהות אותו, והמשיך לעמוד על סירובו להזדהות בפני השוטרים.

רק לאחר שהוסר הדבק מאצבעותיו באמצעות חומרי ניקוי ואלכוהול הוא זוהה. לאחר זיהויו הונפק לו דו"ח לפי צו בריאות העם בסך 5,000 ₪.

מאוחר יותר באותו היום, שוב השתתף הבחור בתפילה אסורה יחד עם אחרים בבית הכנסת, ושוב הוא סרב לפנות את המקום וקיבל דו"ח נוסף לפי צו בריאות העם בסך 5,000 ₪.

יומיים לאחר מכן השתתף הבחור בתפילה נוספת בבית כנסת, וגם שם לא שעה להוראות השוטרים שביקשו לעזוב את המקום. בעקבות זאת, ניסתה שוטרת לפנות אותו מהמקום, אך הוא התנגד לפינוי, קילל את השוטרת, ירק לעברה מספר פעמים כך שהיריקות פגעו בגופה, נאחז במעקה של המדרגות הסמוכות לבית הכנסת והשתולל, כל זאת במטרה למנוע מעצרו ופינויו.

"במעשיו המתוארים," מציינים בפרקליטות, "עשה הנאשם מעשה בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. זאת ועוד, הנאשם תקף הנאשם שוטרת בעת מילוי תפקידה כחוק, עשה מעשה בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק, או להכשילם בכך וסירב להוראת שוטר המורה על התפזרות של התקהלות שנעשתה בניגוד לסעיף 3א לצו בריאות העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר