חכמת המונים

"איזה יום היום"? אלו הן תשובות הגולשים

הבידוד, הסגר, הפסח, החג, התפילות בבית - ובעצם א חסרות סיבות כדי שנתבלבל בשאלה הבסיסית - איזה יום היום?! אז ערכנו סקר גולשים מקצועי - כדי לגלות את התשובה (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

הבידוד והסגר בו שוהים מרביתנו, כמו גם חג הפסח וחול המועד והתפילות בבית, ובעצם לא חסר למה - גרמו לכולנו להתבלבל בשאלה הבסיסית: "איזה יום יום". אז אנחנו ב'כיכר השבת' יחד עם קבוצת "איזה יום היום" עשינו סקר כדי לקבוע תוובת ברורות, והופתענו מההיענות של הציבור.

בסקר "מקצועי לחלוטין" שנערך על ידי קבוצת "איזה יום היום?" בשיתוף אתר 'כיכר השבת', השתתפו יותר מ-750 גולשים.

מהממצאים עולה כי משעת השקיעה ואילך התשובות השתנו. עובדה זו מוכיחה על אפיון הגולשים כחרדים שנכנסו לספק ספיקא: הספק הראשון - איזה יום היום? והספק השני - האם בשקיעת החמה מתייחסים עדיין ליום הנוכחי או שמא ליום חדש?

בגרף ניתן לראות על ציר אזור הזמן כי באזור השקיעה לא הופיעה התשובה "כמעט בטוח" לגבי יום שלישי ויש להעמיק בזה אך אכמ"ל.

עוד עולה מן הממצאים כי במהלך יום האתמול (13 באפריל למניינם במרפסת) ובעיקר בשעות אחר הצהריים, רוב המשיבים היו די בטוחים שמדובר ביום שני (גרף ימני תחתון, צבע אדום). עם זאת ניתן לראות בבירור כי בתאריך 14 באפריל, החל מהשעה 00:00 ואילך, חלק מהמשיבים המשיכו לחשוב כך, אך התפלגות רמות הביטחון לשאלה ירדו והספק התעצם.

בתשובה לשאלה "האם היום ערב חג" נמצאו ספקות גדולים. 61% מהמשיבים היו בטוחים שהיום (13/14 באפריל) לא ערב חג. ההמלצה היא לעדכן אותם באמצעות קמפיין ממוקד כי הערב יהיה שביעי של פסח וכדאי שיכינו את עצמם מבעוד מועד.

המגמה העיקרית העולה מתוך הנתונים היא איבוד תחושת זמן. ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת כי עומס חגים וערבי חגים, בצירוף תפילות ארוכות מהמרפסת, משבשים את דעתם של המשיבים.

האם ניתן לקבוע חד משמעית איזה יום היום?

מנכ"ל קבוצת 'איזה יום היום': "נראה כי רק חזרה לשגרה הכוללת יציאה מהבית ופיזור הילדים במוסדות לימוד, תספק לאנשים את תחושת הביטחון בנושא. תרומה משמעותית היה לשיר העממי 'היום יום חמישי' אותו נהגנו לשיר בדביקות לקראת אמצע יום העבודה האחרון בשבוע. שיר זה סיפק עד לאחרונה 'סגירה' של השבוע במוחו של העובד ואו ההורה המתוסכל, והחלופה הנוכחית הבוקעת ממשאיות השמחה הממותגות אינה תורמת הרבה למצב".

תכל'ס, איזה יום היום?

"ברוב ממש גדול, בפער ניכר מהתשובות האחרות, ניתן לקבוע איזה יום היום על סמך נתוני האתמול. נראה אם כן שהיום יום שלישי".

האם ניתן לקבוע לפי זה מה יהיה יום המחר, או שזו משאלת לב בלבד?

"שאלה מצוינת. 'שבוע' הינו יחידת זמן מלאכותית (להבדיל מיממה שזוהי יחידת זמן טבעית) ובתקופות שונות ובמקומות שונים בעולם היו הגדרות שונות לאורכו של השבוע. השבוע משמש בעולם כמחזור מקובל לעבודה ועסקים, מאחר ואנו בתקופה בה עולם העסקים בקריסה ניתן היה לבחור בשבוע בן עשרה ימים או יותר, אך במידה שנישאר עם הסדר הנוכחי, אנו מצפים לסדרה מחזורית קבועה וחיזוי ימי השבוע הבאים נחשב לטוב ואפילו מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר