תורה בצל ה'קורונה'

ראשי הישיבות חלוקים; המתווה המתגבש לחזרה לישיבות

תלמידי הישיבות צפויים להישאר בבית בראש חודש אייר ולא לחזור ל'זמן קיץ' בהיכלי התורה • ל'כיכר השבת' נודע כי ראשי ישיבות בכירים מגבשים יחד עם ועד הישיבות מתווה לחזרה ללימודים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בחורי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בעוד ילדי החינוך המיוחד יחזרו ללימודים ביום שלישי הקרוב, באם לא יהיה שינוי, תלמידי הישיבות צפויים להישאר בבית בראש חודש אייר, זמן בו חוזרים מדי שנה רבבות התלמידים ל'זמן קיץ' בהיכלי התורה.

ל'כיכר השבת' נודע כי החל מאמש (רביעי) מתקיימים דיונים אינטנסיביים בין ראשי ישיבות בכירים להנהלת ועד הישיבות על מנת לגבש מתווה לחזרה ללימודים, אפילו באופן חלקי.

אלא שמספר ראשי ישיבות לא נחה דעתם מהאפשרות של חזרה ללימודים. לדבריהם, "אסור לנו לקחת אחריות על בריאותם של התלמידים והרבנים. יש ראשי ישיבות ור"מים מבוגרים, שחזרה להיכל הישיבה עלולה לסכן את חייהם".

נכון להיום, יו"ר ועד הישיבות הרב קאופמן יחד עם ראשי הישיבות וחברי ההנהלה מכינים מתווה חזרה לישיבות בתיאום עם בתי גדולי ישראל וראשי המפלגות החרדיות שיוצג למשרד הבריאות ולאחר מכן יתקבלו ההחלטות.

אחת האפשרויות שהוצגו בפני משרד הבריאות, היא בדיקה יסודית של כל תלמיד קודם כניסתו לישיבה, בדיקה שתשלול נשאות של הנגיף. על הישיבה יוטל סגר, ותלמידים שיצאו מהישיבה ישאו בקנסות כבדים.

בימי חול המועד ובפרט מאז אמש דנים בבתי גדולי ישראל וראשי הישיבות עם ועד הישיבות במתכונת הלימוד בהיכלי התורה בעת הזו, כאשר לא מעט ראשי ישיבות ממשיכים גם בימים אלו, ימי בין הזמנים, להעביר שיעורים לתלמידים באמצעות קווי מידע שהוקמו במיוחד.

ישיבות נוספות מעבירות חומרי לימוד לתלמידים באמצעות מבחנים על החומר הנלמד, תוך שהם מעודדים את תלמידיהם בפרסים יקרי ערך, או לחלופין בקנסות שיוטלו על התלמידים במידה ולא יצליחו במבחן, כמו בישיבת 'קול יעקב' שהודיעה כי תלמידים שלא יצליחו במבחן לא יורשו להיכנס לשערי הישיבה בעת החזרה לשגרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר