מגיפת ה'קורונה'

מקלב זועם: מנייני תפילות - לא; דיון המוני בכנסת - כן

ח"כ אבי ניסנקורן אישר כי בוועדה המסדרת ישהו 15 ח"כים בחדר אחד, ועורר את זעמו של ח"כ אורי מקלב שתהה כיצד זה ישמש דוגמה לציבור שנאסר עליו להתפלל עשרה בחדר (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: דוברות הכנסת, עדינה ולמן )

הוועדה המסדרת התכנסה הבוקר (חמישי) לדון בבקשץ הממשלה לאשר דיון בחוק האכיפה סדר הדין הפלילי המאפשרת איכון טלפוני של חולים בקורונה. עם תחילת הדיון בוועדה, יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, אישר כינוס של חמישה עשר חברי כנסת בחדר אחד.

חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב ביקש מידית את זכות הדיבור ואמר: "כיצד אנחנו מראים דוגמא לציבור? הציבור רואה את הגמישות הזו שלנו, ואנשים נאלצו לעשות ליל הסדר לבד בבית ללא הסבא והסבתא, לא נותנים לאנשים להתפלל גם במרחב הפתוח וגם במרחק של חמישה מטרים אחד מהשני".

לאחר מכן עבר לדבר על מהות החוק אותו התבקשו חברי הוועדה לאשר, "עשרות רבות של אנשים פונים אל לשכתי על כך שהאיכון הטלפוני אינו מדויק ואינו נכון, פנו אלינו אנשים שלא יצאו כלל מהבית וקיבלו הוראה להיכנס לבידוד, זהו דבר לא מדתי", אמר מקלב ופנה אל אנשי המקצוע בדרישה לדעת האם הם עושים עוד בדיקה והאם קיימת עוד איזה אינדיקציה לפני ששולחים את הציבור לבידוד של שבועיים בבית.

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

"הבידוד הוא דבר פוגעני מאוד, ואסור שזה יעשה כלאחר יד, אנחנו חייבים לדעת שעושים הכל לפני שמכניסים את הציבור לבידוד, כיום אנחנו לא יודעים כיצד הדברים נעשים, אין נתונים בדבר הזה".

מקלב הוסיף לתהות: "האם אדם שעבר רק במקום בו היה חולה מורים לו להיכנס לבידוד? אם הוא עבר ברכבו הוא גם נצרך בבידוד? ישנם תלונות רבות סביב הדבר הזה כביכול מכניסים את הציבור בקלות יתרה לבידוד".

מקלב דרש אף להכניס את הערר כמובנה בחוק, "אדם אשר רוצה לערר על ההחלטה חייבת להיות הערכות מובנת בחוק, לא יכול להיות שאנחנו מאשרים דבר כזה פוגעני והערר על כך הוא חצי וולונטרי, צריך שהיה הנחיות ברורות לאן פונים, כמה זמן צריכים לענות לו ואיזה עוד נתונים מקבלים לפני כניסתו לבידוד".

בנוסף אמר מקלב כי "מי שמקבל את ההוראה לכניסה לבידוד בשיחת הטלפון ולא בהודעה מקבל את השיחה פעם אחת בלבד ולא תמיד היא ברורה לציבור, לפעמים בן משפחה אחר עונה לטלפון ולפעמים הילד, לתקנה הזו יש הרבה השלכות, יש שעת חירום אבל חייבים לעשות את המאמצים לדעת שעשו הכל לפני שהורו לציבור להכנס לבידוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר