מומחים מזהירים

נערכים לרעב: באפריקה חוששים מהארבה

חודשיים אחרי מכת הארבה הגדולה בשבעים השנים האחרונות, באפריקה נערכים לגל כבד פי 20 שצפוי להגיע בקרוב וחוששים מרעב כבד • ויש כמובן קשר לקורונה (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מומחים מזהירים מגל שני של מכת ארבה שצפוי להכות במזרח אפריקה. לדבריהם, מדובר בכמות גדולה פי 20 מזו שפקדה את האזור לפני כחודשיים.

באפריקה חוששים שכן הגל הקודם, היה החזק ביותר בשבעים השנים האחרונות - וכעת צפוי להם מכת ארבעה חזקה פי 20, שעשויה לגרום לרעב.

גורמים באו"ם טוענים כי נחיל הארבה הקרב מהווה איום על כלכלת המדינות באזור. נחיל ארבה אחד, יכול לכלות ביום אחד מזון שיכול להאכיל 35,000 בני אדם.

נחילי הארבה כיסו את העצים בסעודיה (מתוך טוויטר)

שרת החקלאות של אוגנדה אמרה כי יש נחילים שכבר התחילו להגיע למדינה. "מדובר בנחיל פעיל והרסני שעושה את דרכו מערבה, בזמן שהמדינה נמצאת בהסגר בגלל התפרצות הקורונה. אנחנו מודאגים שמא לא נספיק להשיג את החומרים הנחוצים בשביל להשמיד אותו".

כריסטין אפולוט, ראשת מחוז קומי באוגנדה, מספרת שהמצב מייאש את תושבי האזור, אשר נאלצו להתמודד בתקופה האחרונה גם עם שיטפונות. "החשש שלנו כרגע הוא שהמצב עומד להשפיע על היכולת של התושבים להשיג מזון".

מיליוני חגבים פשטו על קניה (מתוך יוטיוב)

"נחיל הארבה עושה את דרכו אל צפון המדינה כאשר הוטל על התושבים להישאר בבתיהם בגלל התפרצות נגיף הקורונה. המכה הזאת עשויה למוטט לנו את הכלכלה. אנחנו מקווים ששכנותינו ומדינות ברחבי העולם יעזרו לנו להתמודד עם המצב, אחרת אזרחים פשוט יגוועו ברעב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר