אחרי דיון סגור

בר סימן טוב מואשם בשיקולים פוליטיים - ומגיב: 'פשוט הזוי'

בכירים חרדים מאשימים את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כי הכריע להמשיך 'סגר קורונה' באזורים חרדים, משיקולים לא מקצועיים; אך הוא לא נותר חייב: "הוכחתי יושרה והגינות למגזר" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שר הבריאות ליצמן ומנכ"לו בר סימן טוב (צילום: לע"מ)

בלעדי: הסגר על העיר בני ברק והשכונות החרדיות בירושלים, בו חלו היום (חמישי) שינויים, ממשיך להסעיר את הציבור החרדי; ברקע החשש במגזר כי הסגר מדביק לו תווית שלילית, ל'כיכר השבת' נודע, כי השרים דרעי וליצמן, כמו גם ראשי הערים רובינשטיין וליאון, התנגדו להטלת הסגר, עמדתו של מנכ"ל משרד הבריאות היא שהכריעה לחיוב ובעקבות כך מושמעות כעת כלפיו טענות - אותן הוא דוחה על הסף.

"מטרתו להדביק תווית שלילית לחרדים", אומרים בכירים חרדים, אך גורמים מקצועיים מכחישים, ואף תוקפים בחזרה: "מזעזע לחשוב שבשביל שיקולים פוליטיים, יש מי שמסכים לסכן חיי אדם".

כידוע, בכירים בציבור החרדי, בהם רבנים ופוליטיקאים, הביעו לאחרונה את דעתם כי הסגר יוצר הטלת רפש על המגזר, כאשר הוא צובע אותו כמקור להדבקה המונית בנגיף הקורונה.

אמש, כך נודע ל'כיכר השבת', התקיימה ישיבה טלפונית, שקדמה לישיבת הממשלה שדנה על הסגר בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, על מנת לגבש את עמדת החרדים קודם ישיבת הממשלה.

בישיבה נטלו חלק השר אריה דרעי שמונה ל'פרויקטור' הקורונה במגזרים מטעם הממשלה, שר הבריאות יעקב ליצמן, עוזרו מוטי בבצ'יק, אלוף (במיל.) רוני נומה המנהל כיום את המאבק בנגיף בבני ברק, ראש העיר אברהם רובינשטיין וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

במהלך הישיבה הביאו הבכירים החרדים נתונים, לפיהם קצב ההכפלה בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים ירד, וגם רוני נומה צידד בעד שחרור הסגר והוסיף כי הציב נציג מטעם פיקוד העורף בכל בניין.

במקביל לעמדתם בעד שחרור הסגר, הציעו החרדים להדק את הפיקוח על חולי הקורונה, תוך פעילות שתוציא את רובם ל'מלוניות'. בקרב המשתתפים שרר קונצנזוס כי יש להפסיק את הסגר.

אלא שבשלב זה, כך נחשף כעת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התנגד נחרצות לדעה זו, והציע שהסגר יימשך - רק שהוא ייאכף על ידי פקחי העירייה ולא על ידי שוטרים. "מוקדם מדי לשחרר את הסגר", טען.

בכיר חרדי, המעורה בישיבה שהתקיימה, אמר בכעס, בשיחה ל'כיכר השבת': "יש כאן ניסיון לצבוע את המגזר החרדי כמדביק הגדול בקורונה, זאת למרות שישנם יישובים שאינם חרדים, עם מספר חולים גבוה".

המנכ"ל, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון

מעבר לכך, גורמים חרדים מאשימים את מנכ"ל המשרד כי "יש לו נטיות פוליטיות מובהקות, הגורמות לו לצדד ב'סגר מגזרי', וכי ברור כי לא שיקולים מקצועיים עומדים לנגד עיניו".

לבסוף נאלצו כלל הגורמים ליישר קו עם עמדתו של בר סימן טוב. "מחשש להאשמות בעת הקמת וועדת חקירה בעתיד, פחדו השרים וראשי הרשויות לקחת על עצמם אחריות, ונאלצו להתקפל אל מול עמדתו הכביכול מקצועית של 'ברסי'", מוסיף אחד הבכירים.

ממשרד הבריאות נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "אין לדברים אלה כל שחר. משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות, קשוב ומודע לצרכי הציבור החרדי ופועל בכל דרך למענם במסגרת הפעילות החשובה במשבר הקורונה, ללא הבדל דת או קבוצת אוכלוסיה".

"ההקשרים הפוליטיים שצוינו, הינם פשוט הזויים ולא נכונים. יש לדחות כל ניסיון לרמוז על שיקולים פוליטיים בדיוני אנשי המקצוע במשרד הבריאות, זולת הכוונה בשמירת חיי אדם ומניעת התפשטות הנגיף. בר סימן טוב הוכיח לאורך כל הדרך יושרה והוגנות כלפי המגזר החרדי, בכל דיוני הממשלה ובמיוחד בהצהרות הרשמיות, במתן כבוד והערכה לציבור החרדי שנשמע להוראות, וכמי שיודע להכיל את האירוע המורכב בתקופה זו".

"מנכ"ל משרד הבריאות הדף שוב ושוב את קריאות ההסתה שהושמעו נגד הציבור החרדי ופעל בכל מקום למיגורן, כולל בראיון בלעדי ונרחב באולפן כיכר השבת", מזכירים לסיום בדוברות משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר