ראיון ישיר

מיוחד: חבר ביה"ד הגדול הגאון רבי מיכאל עמוס נפרד מהראש"ל זצ"ל

הגאון רבי מיכאל עמוס, חבר ביה"ד הגדול ומקרבו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, בראיון על דמותו של זקן הראשונים לציון שהסתלק לבית עולמו: "האדם שבו". צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול ראיון: אריאל ליבא. תמונה: קובי הר צבי)

הגאון רבי מיכאל עמוס, חבר בית הדין הגדול ומקרבו של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, בראיון על דמותו של זקן הראשונים לציון שהסתלק לבית עולמו: "האדם שבו".

"אני רוצה לומר שהלווייתו של הראשון לציון התקיימה בדיוק ביום שהכי מתאים לענוותו של הרב זצוק"ל. אני רוצה לדבר על האדם שנקרא הרב בקשי דורון, שהיה מקפיד מאד על כך שהדיינים יגיעו לעבודתם בזמן, ושחס וחלילה לא יגרם חילול ה' על ידי מעשה כלשהו.

"בהתנהגות שלו מזה עשרות שנים הוא מעולם לא ויתר על ההשתתפות שלו במסירת השיעור בליל שבת, ולצורך כך הוא אף היה צועד רגלית משכונת בית וגן לשכונת קרית מנחם בירושלים, למרות גילו המופלג ועברו הרפואי.

"הרב בקשי היה מגיע מידי שנה לאפיית מצות ומוריד את חליפתו ולובש סינר וכפפות בצורה מעוררת הערצה, כשלאחר מכן הוא לש את הבצק יחד עם פשוטי העובדים במאפיה.

"אני חושב שעד לפני שנה וחצי הרב בקשי היה אחראי לבנייתם של כ. 60 בתי כנסת באמצעות הקשר הישיר שלו עם התורם הגדול, וכך בשכונות רבות הוקמו בתי הכנסת בזכותו. אני רוצה לציין שהרב בקשי היה נותן לכולם, לספרדים, לאשכנזים וגם לדתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר