האלימות המשטרתית

המשטרה: מצרים שהילדה נפגעה; זרקו עלינו טיטולים

בתגובה לסערה התקשורתית בעקבות זריקת רימון ההלם שהביא לפגיעה בילדה בת שמונה, טוענים במשטרה כי "רימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תיעוד זריקת הרימון (באדיבות יאיר לוי, 'פלורליסט')

בתגובה לתיעוד פגיעת רימון הלם בילדה בת שמונה, נמסר הצהריים (שישי) מדוברות המשטרה כי "בשעות האחרונות אנו עדים להתקפה חסרת רסן כלפי התנהלות השוטרים שפעלו הלילה לשמירה על בריאות הציבור ואכיפת צו בריאות העם, נגדם התפתחה הפרת סדר בלב מאה שערים".

במשטרה הסבירו כי "השוטרים הגיעו לרחוב עין יעקוב לשטיבלך במטרה לאכוף את צו הבריאות וזיהו מספר רב של מתפללים ובקשו מהם להתפזר מספר פעמים תוך הסברה כי הדבר מסכן את בריאות הציבור. במקום נשארו כ 20 איש שסרבו להתפזר ולכן עוכבו לצורך רישום דוחות".

"בזמן זה המון נוסף שהיה בקרבת המקום, החל ליידות אבנים, ברזלים, טיטולים עם צואה וכל הבא ליד, לעבר השוטרים שהרגישו בסכנת חיים ונאלצו להשתמש ברימוני הלם על מנת שלא יאלצו להשתמש באמצעים במדרג חמור יותר בעת חילוצם מהמקום תוך התחשבות במכלול הנסיבות".

עוד הוסיפו לטעון כי "גם בסרטונים ותמונות שהופצו, ניתן לראות שרימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר. אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה. יחד עם זאת נדגיש כי תכלית פעילות המשטרה לאורך כל התקופה של המאבק בהתפשטות מחלת הקורונה הינה להציל חיים ולמנוע הדבקת הציבור"

"משטרת מחוז ירושלים פועלת בכל רחבי העיר במזרח, דרום מערב ובמגזר החרדי כדי למנוע התפשטות המחלה ולמען בריאות הציבור. לציין שבכל פעילות המשטרה במאה שערים כוחות המשטרה נתקלים באלימות חסרת רסן וניסיונות בלתי פוסקים להצר את צעדי השוטרים ואת הטענות כלפי השוטרים יש להפנות דווקא לעבר לפורעי החוק".

הילדה בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מוקדם יותר, בראיון ל'כיכר השבת' סיפרה הילדה זיסל מרגליות שנפגעה מרימון ההלם: "אני מרגישה מאד חלשה. הלכתי לשוק לקנות משהו ופתאום זרקו את הרימון וזה התפוצץ הייתי בתוך ענן העשן והרגשתי שאני נשרפת".

הילדה ששוכבת פצועה בביתה לאחר ששוחררה מבית החולים אליו פונתה אמש, מספרת באידיש כשאביה מתרגם, "ברחתי שאנשים יעזרו לי. ברגעים הראשונים לא ראיתי כלום".

לסיום טענה הילדה כי "השוטרים הרשעים לא באים למען הבריאות שלנו, אלא רק מצאו עילה להוציא את הזעם על החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר