פרסום ראשון

זריקת הרימון: ח"כ מהליכוד דורש דיון דחוף עם המפכ"ל

ח"כ שלמה קרעי דורש לקיים דיון דחוף בוועדת הקורונה של הכנסת, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, בעקבות האירוע של זריקת הרימון על ילדה בת שמונה בשכונת מאה שערים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיעוד זריקת הרימון (באדיבות יאיר לוי, 'פלורליסט')

בעקבות המקרה הקשה בו תועד שוטר זורק רימון שפגע בילדה זיסי מרגליות בשכונת מאה שערים, דורש ח"כ שלמה קרעי מהליכוד לקיים דיון דחוף בוועדת הקורונה, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

במכתבו לח"כ עופר שלח המשמש יו"ר וועדת הקורונה כתב קרעי כי "מאז תחילת משבר הקורונה השוטרים והשוטרות עושים עבודת קודש של ממש, עבודה קשה שלעיתים אף גובה מחיר בריאותי ואנו מחזקים את ידיהם".

עוד כתב קרעי¨"יחד עם זאת, בכל הנוגע לפעילות המשטרה במגזר החרדי, ישנה תחושה קשה ביותר, כי האצבע קלה מדי על ההדק, תרתי משמע".

Noam Revkin Fenton/Flash90

"מדובר ברצף של פעולות משטרתיות אשר חורגות מכל פרופורציה. שימוש בכוח רב מדי, לעיתים אף באכיפה בררנית כלפי מגזר זה, חוסר בהסברה ובנהלים ברורים בקרב השוטרים והתעלמות מאורח חיי הציבור הזה שאנחנו אמונים על שמירת בריאותו ובטחונו".

קרעי הזכיר את המקרה שאירע בשכונת מאה שערים: "הדוגמאות האחרונות של זריקת הרימון ליד הילדה זיסי במאה שערים, כמו גם מקרים אחרים שצולמו ותועדו בסגרים האחרונים על התנהגות ברוטאלית ולא ראויה של שוטרי ישראל, מחייבים חקירה ודרישה. במקרה של הילדה שנפצעה, היינו קרובים לאובדן חיי אדם שלה ושל תינוק נוסף שהיה בעגלה".

"זו שערורייה שאינה מתקבלת על הדעת. דרושה בדיקה מיידית ופיקוח של הכנסת על המשטרה בנושא זה, על מנת שהאשמים יבואו על עונשם ועל מנת שדברים אלו לא יישנו".

"עקב העובדה שטרם הוקמו ועדות הכנסת הקבועות, אני רואה בוועדת הקורונה את המתאימה ביותר לדון בנושא זה כעת. אני קורא לך לקיים דיון דחוף בהקדם בעניין זה, בהשתתפות מ"מ המפכ"ל או השר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר