הילולה בצל ה'קורונה'

ההצעה של השר ליצמן: כך יערכו חגיגות ל"ג בעומר במירון

בשעות הצהריים יערך דיון מורחב על חגיגות 'ל"ג בעומר' במירון בצל מגיפת ה'קורונה' • ההצעה של השר ליצמן: הדלקות של אדמו"רים עם מספר משתתפים מצומצם ושידור חי של האירועים (חדשות)

השר יעקב ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: בשעות הצהריים (ראשון) ייערך דיון מיוחד בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן והשר לשירותי דת יצחק ועקנין, לבחינת וקביעת נהלי הילולת רבי שמעון בר יוחאי, בל"ג בעומר, במירון.

בישיבה ישתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, חברי ועדת החמישה, רב המקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ ומנכ"ל המרכז למקומות הקדושים הרב יוסי שווינגר.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרצון של השר ליצמן הוא להשוות את חגיגות ל"ג בעומר לאירועי יום העצמאות, כך שמה שיותר ליום העצמאות יותר גם להילולא במירון.

ציון הרשב"י, סגור בגלל ה'קורונה' (צילום: David Cohen/Flash90)

לפי ההצעה שתעלה בישיבה היום, יערכו במירון הדלקות עם מספר מצומצם של משתתפים, כאשר כלל האירועים יועברו בשידור חי.

ליצמן יציע כי במהלך 24 השעות של יום ההילולא, יערכו מספר אדמו"רים הדלקות במירון, תוך הפרדה בין ההדלקות והגבלה על מספר משתתפים, כאשר המספר הסופי יקבע בישיבה, תוך תיאום עם אנשי המקצוע וכמובן תוך שמירת המרחק הנדרש ויתר המגבלות ההכרחיות.

המונים בחגיגות ל"ג בעומר במירון, בשנה שעברה (צילום: David Cohen/Flash90)

גורמים המעורים בנעשה מציינים כי "העיקרון הוא שיהיו הדלקות ושהכל יועבר בשידור חי". לדבריהם, "הגישה של השר ליצמן היא שמה שמותר ביום העצמאות או ביום הזיכרון יהיה מותר גם בל"ג בעומר במירון".

כידוע, מדי שנה, מאות אלפים עולים למירון, לציונו של הרשב"י, במהלך יום ל"ג בעומר, יום ההילולה, כאשר לאורך היום נערכים במקום עשרות מעמדי הדלקה על-ידי גדולי האדמו"רים והרבנים, בשורת מתחמים שפזורים בהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר