ארצות הברית

בבית האבות היהודי: 57 דיירים קשישים נפטרו מנגיף קורונה

הנגיף מכה בארה"ב: 57 דיירי בית אבות יהודי בלונג איילנד שבניו יורק נפטרו עד כה מהנגיף. 9 מתוכם נפטרו רק ביום שישי האחרון כשכמעט בכל קומה ישנם חולים (קורונה, עולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
בניין בית האבות בלונג איילנד (צילום מסך: מתוך אתר Parker Jewish Institute )

עשרות קשישים בבית אבות יהודי בניו יורק נפטרו לאחר שחלו בנגיף קורונה: הנגיף שמשתולל בארה"ב, ובניו יורק בפרט, גובה את חייהם של עשרות אלפי אזרחים - בעיקר מהאוכלוסיה הקשישה. כך, בבית אבות יהודי בלונג איילנד נפטרו עד כה 57 דיירים קשישים כתוצאה מהקורונה.

בבית האבות היהודי פארקר (Parker Jewish Institute) בלונג איילנד, ניו יורק, נפטרו רק ביום שישי האחרון תשעה קשישים יהודים. על פי רשימה פנימית שחשפה כתבת ה-Daily Beast, מניין הנפטרים עומד בבית האבות על 57 נפטרים, כולם יהודים.

בית האבות היהודי 'פארקר'

"לפחות ב-7 מתוך 8 הקומות בבית האבות, ישנם קשישים שנמצאו חיוביים ונדבקו בנגיף", כתבה. התקשורת המקומית פרסמה טענות שנשמעו, כי בית האבות לא היה מצויד כראוי להתמודדות עם הנגיף, כאשר לאנשי הצוות חסרים מסכות ובגדי מיגון מתאימים ולעיתים אף נאלצו להשתמש בשקיות אשפה בכדי למגן את עצמם.

לינה סקאקו, מהנהלת בית האבות, דחתה את הטענה ואמרה: "הוצאנו מאות אלפי דולרים על ציוד מגן אישי, הטענות לא נכונות". בימים הקרובים, היא ציינה, בית האבות יערוך אזכרות וירטואלית דרך הרשת עבור הנפטרים וכן יספק תמיכה נפשית וייעוץ פסיכולוגי לאנשי הצוות הנדהמים.

במדינת ניו יורק נדבקו עד כה 236,732 אנשים ונפטרו 12,192. לפי הדיווחים הרשמיים של מדינת ניו יורק, קרוב ל-8,000 מהמתים הינם בקרב האוכלוסיה המבוגרת מעל גיל 70 - כ-66% אחוז מסך הנפטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר