הנסיבות אינן ידועות

מסע רצח בקנדה: 16 בני אדם נרצחו ביריות

גבריאל וורטמן בן ה-51, מפעיל קליניקה לשיניים תותבות, יצא למסע רצח מסתורי ובמשך 12 שעות ירה ב-16 בני אדם שונים כשהוא מחופש לשוטר. המשטרה ירתה בו למוות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חיילים קנדים בזירה בה נורה הרוצח (צילום מסך: ללא קרדיט)

16 בני אדם נרצחו במסע ירי המוני ומוזר במיוחד, שארך כ-12 שעות במדינת נובה סקוטיה שבדרום-מזרח קנדה. היורה, גבריאל וורטמן בן ה-51, אדם שנחשב לנורמטיבי עד לאירוע, והפעיל קליניקה לשיניים תותבות. כוחות המשטרה ירו בו וחיסלו אותו.

נסיבות המקרה עדיין אינן ברורות. על פי המשטרה המקומית,וורטמן נעזר ברכב דמוי ניידת משטרה ואף לבש את מדי המשטרה. הוא ירה באנשים במיקומים שונים ולא ברור האם יש קשר בין המקרים והאם הרוצח הכיר את קרבנותיו. אחד מהנרצחים היא שוטרת.

"העובדה שלאיש היו מדים וניידת ברשותו מבהירה בעד עצמה שהאירוע לא היה אקראי", אמר אחד הבכירים במשטרה במדינת המחוז. מניין ההרוגים באירוע, כולל וורטמן, עומד על 17.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו התייחס למעשה. "כמדינה, ברגעים כאלה, אנחנו מתאגדים כדי לתמוך אחד בשני. יחד נתאבל עם משפחות הקורבנות ונסייע להן לעבור את התקופה הקשה הזו", אמר.

תושבי העיר פורטה-פיק, בה התגלו הגופות הראשונות סיפרו כי הם נקראו בשעות הלילה של שבת להישאר בבתיהם. תושבים דיווחו כי שמעו יריות ראו ניידות משטרה בוערות.

אירועי ירי המוני הם די נדירים בקנדה, בה יש חוקי נשק נוקשים, בשונה משכנתה ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר