מצוקת בעלי העסקים

"קורע לב": נתניהו שוחח עם יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל

סיפורו של בעל דוכן הפלאפל מאשדוד שריגש את המדינה, הביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחייג אליו • "אין לי איך לחיות. בא לי לשרוף את עצמי", סיפר אתמול יובל כרמי (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום מסך: חדשות 13. וידאו: מתוך הטוויטר של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד שסיפורו המרגש נחשף אתמול בחדשות 13.

בראיון סיפר כרמי, "היום בבוקר באתי לפתוח את החנות, הבנתי שמותר שייכנס לקוח-לקוח. באו שוטרים, אמרו לי, 'אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח'. אמרו שיסגרו לי את העסק".

"אני לא בנוי על משלוחים. אני בחיים לא עשיתי משלוחים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה?", אמר. "לפי הטלוויזיה, אנחנו קיבלנו מיליונים. איזה קיבלנו? לא קיבלנו שקל. כלום. בא לי לשרוף את עצמי".

"באתי לעשות הזמנה, התקשרתי לחברה שאני מזמין ממנה מוצרים, הוא ביקש צ'קים - ואין לי מאיפה לתת. יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות".

הוא הוסיף, "אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי. מה אני אביא להם? הילדה שלי ילדה לפני חודשיים, מתנה לתינוק לא יכולתי לקנות. מה נשאר לי? אני אוהב את המדינה שלי, עד היום, בגיל 56, אני עוד עושה מילואים. איזו מדינה זאת?".

אחרי הפרסום בחדשות 13 סיפר לאתר ynet על ההתגייסות של רבים לסייע לו. "אלפי שיחות קיבלתי, גם מאנשים מחו"ל. אנשים רוצים 200 מנות, 300 מנות. הם מוכנים לשלם - אבל אני לא רוצה. אני רוצה להרגיש את הלקוח. אצלי אנשים מגיעים ומיד מקבלים כדור פלאפל ביד. 30 שנה אני מוכר פלאפל, אני מרגיש שזה הייעוד שלי בחיים".

קצין בצה"ל הגיע למקום ונתן לו סכום כסף גדול, תוך שהוא מסביר: "אדם עוזר לך פעם אחת ויקבל את זה בחזרה מתישהו. זה מה שנקרא 'שלח לחמך'. כשהייתי צעיר הוא נתן לי לאכול בחינם כי הוא לא לוקח כסף מחיילים, ועכשיו הוא קיבל בחזרה".

היום כאמור, שוחח איתו ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: "אני כואב את הכאב שלו ושל רבים מבעלי העסקים הקטנים והעצמאיים בישראל".

"המצוקה שלהם אמיתית. הבעיות אמיתיות ואנחנו נפתור אותן. אני אמשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להציל את חייהם ופרנסתם של כל אזרחי ישראל. בעזרת השם ובעזרתכם - נעבור גם את המשבר הזה בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר