לחץ בבירת צרפת

סימנים לנגיף שגורם לקורונה במים של פריז

חלק מהמים המשמשים את תושביה של פריז, בירת צרפת, הוכרזו כאינם ראויים לשתיה לאחר שהתגלו בהם עקבות לנגיף הסארס היוצר את נגיף הקורונה המשתולל בעולם (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פריז (צילום: shutterstock)

ראש עיריית פריז אן הידלגו בישרה היום (שני) לכשני מיליון תושביו, כי התגלו "עקבות זעירים" של SARS-CoV-2, הנגיף שגורם למחלת הקורונה המשתוללת כעת ברחבי העולם, בתוך מערכת המים העירונית.

בשל כך, הודיעה, המים בבירת צרפת הקשורים למערכת זו אינם ראויים לשתייה, עד להודעה חדשה, למרות שהם מיועדים בעיקר לניקוי רחובות והשקיית גינות, "זאת כחלק מעקרון הזהירות".

"המעבדה של הנהלת העירייה גילתה בעשרים וארבע השעות האחרונות את נוכחות הווירוס בשיעור קטן ביותר, בארבע מתוך 27 נקודות הדגימה שנבדקו", נמסר.

לעומת זאת, הדגישה העירייה, "את רוב המים, המגיעים ממקורות עצמאיים אחרים, בהם שום סימן של וירוס, ניתן לצרוך ללא כל סיכון".

ראש המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים סן-אנטואן בפריס,קארין לקומבה, הרגיעה: "גם אם נדע שישנו חומר גנטי בנגיף זה, הוא אינו יכול להתרבות בסביבה שכזו, מכיוון שהוא זקוק לתאים אנושיים (אנזימים) מתאימים לשם כך".

"מדובר כאמור בעקבות זעירים, אך בכל זאת החלטנו להחיל את עקרון הזהירות", הוסיפה סיליה בלואל, סגנית ראש עיריית פריז, האחראית על מערכת המים המדוברת.

יצוין, כי על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, נגיף SARS-CoV-2 לא יכול להחזיק מעמד בתוך מי שתייה. באמצע חודש מרץ פרסם האו"ם, כי עד כה לא נמצאו הוכחות לחוזקו של הנגיף במי שתייה או במי שפכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר